35. schôdza

16.10.2018 - 24.10.2018
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

18.10.2018 o 9:08 hod.

Ing.

Eugen Jurzyca

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 20:11

Erik Tomáš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja by som nadviazal na Ľuboša, tiež chcem oceniť konštruktívny prístup niektorých opozičných strán a zároveň máš, Ľuboš, úplnú pravdu, že teraz strana SaS, čo sa týka sociálnych opatrení, pre mňa z nepochopiteľných dôvodov zlyháva. Richard Sulík oznámil, že ak by bol vo vláde, zruší vlaky zadarmo, zruší obedy zadarmo, zruší lyžiarske kurzy, školy v prírode. Na jednej strane je to nepekné, na druhej strane aspoň voliči vidia, ako sa postupne rámcujú programy jednotlivých strán a budú si môcť vybrať, či teda chcú stranu, ktorá všetko zruší, všetky sociálne opatrenia, alebo stranu a respektíve strany, ktoré budú chcieť tieto opatrenia zachovať.
Mal by som reagovať len na rečníka, ale opäť tu padli niektoré otázky.
Ja som, pán Kollár, už pánovi Krajniakovi na tie vaše odpovedal.
Pán Janckulík, môžem len zopakovať, že už v súčasnosti sú zriaďovatelia, teda obce a mestá povinné podľa školského zákona zabezpečiť stravovanie, aj keby išlo o 100 % detí. Na druhej strane podľa odborníkov sa odhaduje, že ten nárast detí, ktoré využijú to stravovanie, bude len asi o 10 percent. Že teda 10 % by už bol veľký úspech, takže také je očakávanie v praxi, ten nábeh. A samozrejme, pokiaľ by ten nárast bol vyšší, tak ako pri každom inom zákone, aj tu, keď prax ukáže, potrebu pomocnej ruky zo strany štátu, tak ja si myslím, že to urobíme, lebo my tomu opatreniu naozaj veríme.
Čo sa týka toho, aby to jedlo naozaj nejakým spôsobom, nebolo veľa odpadu z toho jedla, tak musia zriaďovatelia určiť, tak ako je to už dnes, presný spôsob nahlasovania a odhlasovania obedov. Verím, že to vyriešia.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

17.10.2018 o 20:11 hod.

Mgr.

Erik Tomáš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 20:13

Ľuboš Blaha
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za konštruktívnu diskusiu. Kiež by takto prebiehali všetky diskusie v parlamente.
Čo sa týka námietky alebo poznámky pani poslankyne Smolíkovej, ja s ňou plne súhlasím. Bolo by dobré zamerať sa aj na tú zdravú stravu, ktorá je ale niekoľkonásobne drahšia. Pretože tie potraviny, a aj som rokoval s ľuďmi, ktorí práve zdravú stravu sa snažia propagovať, to sú ďaleko drahšie. Myslím si, že to je suma až trojnásobne vyššia. Pokiaľ by štát dokázal nazbierať dosť peňazí a ja verím tomu, že by to mohla byť jedna z priorít, ale neviem, či by to bolo také, také ľahké presadiť, tak by som bol všetkými desiatimi za. Teraz robíme to maximum pri vynaložení tých prostriedkov, ktoré máme, ale ja verím tomu, že nájdeme peniaze pre rodiny a deti. To by sme asi mali mať ako prioritu a možnože aj by sme sa mali trošku zamyslieť nad tým, že keď vieme nájsť peniaze na F-16 v ďaleko vyšších sumách, v desaťnásobných sumách, alebo na radary, tak a, preboha, na rodiny s deťmi nájsť peniaze jednoducho musíme.
Ja len pripomeniem, že to sú sumy také, že 120 miliónov euro. Ono sa to môže javiť veľké, ako veľká suma, ale keď si len pozriete, koľko zarábajú niektorí jednotlivci na Slovensku, ľudia ako Milan Filo má zárobok 700 miliónov euro, pán Jaroslav Haščák 900 miliónov euro, Ivan Chrenko zarobí 1,1 miliardy euro, alebo takéto majú majetky ľudia na Slovensku ako jednotlivci. A teraz štát nemôže nájsť 100 miliónov euro na deti? Tak to už naozaj nebláznime. Čiže som veľmi rád, že tá zhoda tu je. A aj keď súhlasím s tým, že tam je viacero problémov, ktoré treba riešiť v praxi, ako spomínal aj pán poslanec Janckulík, tak my sme predsa neobjavili teplú vodu. Toto bolo vo Švédsku, vo Fínsku, funguje to, vedia s tým pracovať a myslím si, že na Slovensku sa vieme týmito príkladmi inšpirovať. Čiže nevidím žiaden praktický problém. A opakujem, ide o rodiny, ide o deti a na toto by sme mali nájsť peniaze a spôsoby riešenia mali nájsť vždy.
Takže ešte raz veľmi pekná vďaka za diskusiu a verím tomu, že podporia všetci, čo sľúbili, tento zákon, ktorý môže pomôcť sociálnemu štátu na Slovensku. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

17.10.2018 o 20:13 hod.

Mgr. PhDr. PhD.

Ľuboš Blaha

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
35. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia
 

9:03

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pani predsedajúca, za slovo. Prajem všetkým príjemný dobrý deň.
V novele zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice sa navrhuje zaviesť online prepojenie registračných pokladníc so systémami finančnej správy, ide o tzv. systém e-kasa. Tento systém bude pre podnikateľov znamenať na jednej strane zníženie prevádzkových a operatívnych nákladov, ale aj dostupnosť dát podľa, počas archivácie. Zákazníkom systém umožní overenie pravosti pokladničných dokladov. Pre finančnú správu bude systém na druhej strane umožňovať sofistikovanejší spôsob kontrol, čo prinesie výnosy do štátneho rozpočtu.
Na ukladanie a uchovanie všetkých údajov sa navrhuje zaviesť chránené dátové úložisko, ktoré spolu s pokladničným programom bude podliehať certifikácii.
Povinnosť používať online registračnú pokladnicu sa bude vzťahovať na všetkých podnikateľov bezrozdielne, a to najneskôr od 1. júla budúceho roku.
V ďalších článkoch zákona sa napríklad mení zákon o dani z príjmov, kde sa upravuje oslobodenie peňažného a nepeňažného plnenia u športového reprezentanta za dosiahnutý výsledok na významnej súťaži, ide o olympiádu alebo paraolympiádu. No a v neposlednom rade ide aj o oslobodenie nepeňažného benefitu pre zamestnanca maximálne do výšky 60 eur v jednom mesiaci pri poskytnutí ubytovania, ubytovania, kde reagujeme na akútny nedostatok pracovných, kvalifikovaných pracovných síl a na nevyhnutnosť dovozu alebo dovážania týchto pracovníkov zo vzdialených kútov Slovenska s potrebou, samozrejme, poskytnutia ubytovania týmto zamestnancom.
Toľko na úvod. Ďakujem.
Skryt prepis

18.10.2018 o 9:03 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:03

Irén Sárközy
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. V súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bola určená predsedom výboru za spravodajkyňu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajkyňu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbor pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor a výbor pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhujem výbor pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady.
Pani predsedajúca, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

18.10.2018 o 9:03 hod.

Ing. JUDr.

Irén Sárközy

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:05

Eduard Heger
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pani predsedajúca. Vážený pán minister, kolegyne, kolegovia, dobré zastúpenie finančného výboru, takže bude to dobrá debata, pozdravujem aj ľudí z ministerstva financií.
Pán minister, tento zákon, však dlho sa o ňom rozprávalo už, myslím, že aj v médiách. A ja myslím, že je naozaj dôležité, aby sme venovali tomuto zákonu patričnú pozornosť, pretože aj z tlačových, tlačových besied finančnej správy vieme, že naozaj tá medzera výberu daní v tomto segmente, ktorý teda používa registračné pokladnice, či už virtuálne, alebo elektronické, tak je rádovo do 500 miliónov.
Čiže je to veľmi zaujímavá suma a určite stojí za to hľadať riešenia a pokračovať vlastne v tej nastavenej stratégii, ktorá tu je. Ja osobne si myslím, že tá stratégia bola nastavená dobre, zavádzame vlastne, zaviedli sme to prvýkrát v roku 2009, v 2008. sa teda schválil zákon a naozaj sme si prešli v tom veľkú cestu. Čiže myslím si, že ako Slovensko môžme povedať, že máme s tým bohaté skúsenosti, máme v tom dobré know-how a určite podľa mňa v tej strednej Európe sme takým, alebo patríme medzi tých lídrov v tejto téme, čo sa týka skúseností a podobne.
Samotný zákon, videli sme aj ten vývoj a ja tu chcem oceniť spoluprácu s finančnou správou pri komunikácii, pretože naozaj vidím aj vďaka posledným stretnutiam snahu nájsť to najlepšie riešenie, ktoré bude zodpovedať, by som povedal, takým krokom, ktoré vyberú, by som povedal, najviac alebo nastavia tie parametre tak, aby to bolo spravodlivé, aby to bolo poctivé a aby sme čo najviac eliminovali akékoľvek úniky. Takže preto chcem aj z tohto miesta poďakovať finančnej správe za komunikáciu, ktorú som mohol s ňou mať za posledné týždne a dni, pretože v súčasnosti ten zákon, ako teraz vyzerá, ako ho tu máme, nedoťahuje ešte úplne tie posledné skrutky, ale podľa tej komunikácie, ktorú sme mali, tak sa pristúpi v druhom čítaní vďaka pozmeňujúcim návrhom ešte k vylepšeniu, aby naozaj to pokrylo všetky tie, by som povedal, miesta, kde by, kde to potrebuje, asi zjednodušene povedané.
Takže preto som chcel len kratučko vystúpiť a poďakovať aj vám teda ako človeku, ktorý je nad finančnou správou. Ja dúfam, že teda tá komunikácia bude pokračovať ďalej a to, čo sme si predrokovali, že sa aj naplní, že sa nakoniec teda ten pozmeňujúci návrh nastaví tak, aby to spĺňalo všetky tie parametre toho vylepšenia, ktoré, myslím si, že je potrebné v tom, v tomto zákone urobiť. Takže pri prvom čítaní len toľko, že určite tá cesta je nastavená správne, tie nedostatky, ktoré som tam ja videl, o tých rokujeme a dohodli sme sa, že budú odstránené. Takže ja budem naďalej v komunikácii s finančnou správou, aby sme spolu nejakým spôsobom mohli sa ubezpečiť obidve strany, že to bude nastavené tak, ako má byť.
Takže toľko k tomu v prvom čítaní. Ďakujem veľmi pekne, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

18.10.2018 o 9:05 hod.

Ing.

Eduard Heger

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:08

Eugen Jurzyca
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Dobrý deň. Vážení prítomní, tak isto vystúpim krátko. Tiež si myslím, že je to krok správnym smerom, v budúcnosti by mala byť byrokracia nižšia, prepojenie elektronické, fajn. Chcem však upozorniť, že po prvé ten návrh spôsobí nárast nákladov u podnikateľov, nehovorím, že to nikdy nie je možné, ide o to, aby ten návrh bol primerane rýchly, čiže mierim na účinnosť, pomerne skorú účinnosť zákona. Tiež zopár výtok sa objavilo v MPK, ktoré sa týkajú fiškálnej pamäte a podobne, tiež si myslím, že v druhom čítaní sú napraviteľné.
Môj hlavný bod spočíva ale v tom, že v ostatných rokoch sa objavuje množstvo zákonov, ktoré prinášajú do daňového systému výnimky. Aj tu je taká výnimka. Nikto sa nezblázni z toho, že sa urobí daňová úľava do výšky 60 eur u športovcov, športovcov pri ubytovaní, ale vnímame tieto výnimky ako problém, ak budú ďalej pokračovať. Pamätáme si všetci systém spred 20 rokov, kedy sa muselo odstraňovať 300, zhruba 300 výnimiek, ktoré spôsobovali problémy, ťažko sa vymáhanie daní kontrolovalo a, samozrejme, robilo to problémy aj v podnikaní. Takže toto si myslím, že by sme na to mali dávať väčší pozor, tie výnimky takmer na každej schôdzi prichádzajú. Prichádzajú buď tak, že dochádza k nejakým daňovým úľavám, fajn. Keď je to napríklad daňový bonus na dieťa, tam je to ľahko kontrolovateľné, minimálne riziká zacielené na deti, ktoré sú chudobou najviac ohrozené u nás, podčiarkujem, nie sú to ľudia v strednom veku ani vo vysokom veku, ale ľudia do 18 rokov, čiže nehovorím, že takéto veci sa nemôžu urobiť, ale, ale tie výnimky väčšinou nie sú mierené takýmto spôsobom.
Tiež sa ukazuje, že sa snažíme ľudí platiť ako keby v naturáliách, čo sú jednak tieto výnimky, jednak rôzne predčasné dôchodky. Pre nás je to tak, že keď chceme, aby niekto, keď chceme niekoho motivovať, je najlepšie, ak ho zaplatíme v mene, ktorá u nás je platná, to je euro, nie v naturáliách. Čiže, čiže toto na záver chcem zdôrazniť, obmedzujme tie výnimky, robí to potom v systéme problémy.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

18.10.2018 o 9:08 hod.

Ing.

Eugen Jurzyca

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:12

Jozef Burian
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážená pani predsedajúca, vážené kolegyne, kolegovia, ja len takú malú poznámku. Ako myslím si, že dá sa povedať, je prepojenie fiskálnej pokladni a online systémom na serveri finančnej správy, určite je pozitívnym krokom a je dobrým krokom a je krokom vpred. Faktom je, že je nutné, aby sa zabezpečila bezpečnosť tohto celého systému. A, bohužiaľ, v tomto zákone chýbajú, možno to naznačil aj pán Heger vo svojom vystúpení, možno naznačil aj pán Jurzyca, asi bude dobré v druhom čítaní možno niektoré veci dopracovať, pokiaľ sa týka bezpečnosti prenosu dát, aby tieto výnosy alebo predpokladané výnosy, ktoré sa očakávajú z týchto fiskálnych pokladní, boli také, aké sú plánované, vyše 100 mil., v opačnom prípade bude veľký priestor na špekuláciu v oblasti, oblasti zadávania dát v rámci online systémov medzi fiskálnou pokladňou a servrami finančnej správy. Nechcem dlho rozprávať o úložiskách a o dátových úložiskách, o ich zabezpečení, certifikácii, plombovaní a tak ďalej. A myslím, že to bude asi priestor na to druhé čítanie a možno aj na pozmeňujúce návrhy.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

18.10.2018 o 9:12 hod.

Ing.

Jozef Burian

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:13

Eugen Jurzyca
Skontrolovaný text
Prihlásil som sa, som myslel, že to bude k môjmu vystúpeniu v rozprave. Ono to bolo komplementárne, takže ďakujem za faktickú.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

18.10.2018 o 9:13 hod.

Ing.

Eugen Jurzyca

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:14

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Veľmi pekne ďakujem, ďakujem aj za také, v zásade asi konsenzuálnu, zasa za takú konsenzuálnu atmosféru pri tomto zákone. Ja chcem len upozorniť na pár faktov.
Pán Jurzyca, vy ste spojili dve opatrenia v oblasti daní z príjmov zo zoznamu, povedali ste o tom, o ubytovaní športovcov. Nejde o ubytovanie športovcov, ide o úľavu pre športovcov a úľavu pri ubytovaní zamestnancov. Tu musím povedať, musím povedať, že v zásade vyznávam vaše náboženstvo a keby som ho nevyznával, tak ten zákon bol v dobrých časoch oveľa deravejší, asi uznáte. A chcem aj povedať to, že tu si, nebudem komentovať športovcov, koniec koncov tu ešte vznikne, predpokladám, mnoho iných poslaneckých iniciatív, ako ulahodiť športovcom v jednotlivostiach a toho by som sa nerád dotýkal.
Ale v prípade zamestnávania, a tu naozaj momentálne reagujeme a reagujeme na jeden akútny problém, ktorý sa v podstate objavil behom roka a pol a sami sme možno z neho trochu prekvapení. Behom 18 mesiacov sme sa v podstate, sme sa, sme zbehli z kopca dvojpercentnej nezamestnanosti na historické rekordy nezamestnanosti, čo je na jednej strane, samozrejme, veľmi potešiteľné, na druhej strane máme v istých regiónoch akútny nedostatok pracovných síl, čo môže byť v blízkom čase aj strednodobo ohrozením ďalších investícií alebo rozširovania investícií. Takže tu reagujeme vyslovene na požiadavku zamestnávateľov, aby sme im zlacnili alebo znížili náklady na ubytovanie a to tou formou, že oni už dnes zamestnancov dovážajú v podstate do práce, robí tak Volkswagen tuto pri Bratislave, a takisto sa masovo poskytuje aj ubytovanie týmto ľuďom. Podľa existujúcich zákonov, samozrejme, preplácanie časti ubytovania alebo dovoz pracovných síl vlastnými alebo prenajatými autobusmi alebo nejakou, akoukoľvek inou dopravou znamená pre tých zamestnancov nepeňažný príjem a relatívne veľmi komplikovaný spôsob dodaňovania. To znamená, to znamená také nepríjemné prekvapenie v podstate na výplatnej páske potom pre tých ľudí, preto toto je taká nie systémová reakcia na situáciu, ktorá nastala. A pevne verím, že keď sa podarí napríklad aj presadením novej koncepcie migračnej politiky na Slovensku tento problém vyriešiť, tak by bolo potom, samozrejme, načase aj túto výnimku zrušiť. Poviem to úplne tak ako to, ako to vnímam.
Pri elektronických pokladniciach náklady jednorazové vznikajú, ja vám musím, vás informovať o takej štatistike, ktorú rezort financií, ktorú zverejnil, ale aby sme nepodporovali nejaké fámy, podľa nášho prieskumu asi 80 % pokladní už dnes vyhovuje v podstate online napojeniu. Možno si pamätáte, že už v roku 2015 sme do zákonu zakomponovali povinnosť, aby sa všetky nové registračné pokladnice na trhu už mali výbavu napojenia, jednoduchého napojenia na internet, aby sme nemuseli ako v roku 2008 pred vstupom do eurozóny zase meniť celú, celý hardvér. Čiže 80 % toho parku ako keby vyhovuje, 20 % bude musieť byť vymenené, tam tie náklady budú vyššie, podľa nás až niekde do úrovne 280 eur jednorazovo pri tých 20 percentách pokladní, ktorých je vyše 200-tisíc dneska.
Pri tej väčšine ale, v osemdesiatich percentách dôjde, a tu trošku bude jadro pudla, ja sa k tomu vrátim, k zníženiu zase maintenance, alebo teda prevádzkových nákladov, pretože dnešné registračné pokladnice aj zo zákona si vyžadujú servis a to sú stovky eur mesačne. Podľa globálnych; alebo ak to zrátame, tak by sme mali ušetriť podnikateľom 10 mil. eur prevádzkových nákladov, tie jednorazové investičné by mali byť na úrovni 28 zase miliónov eur, čiže sú tu plusy a mínusy. Potom je tu pripojenie internetu, do troch miliónov eur asi náklady na dátové pripojenie, ale opäť vyše 90 % všetkých podnikateľov má už dneska napojenie na internet. Čiže nemyslíme si, že by to mala byť nejaká revolúcia z pohľadu toho, nejakých, splnenia nejakých obzvlášť špeciálnych požiadaviek.
No ale teraz prichádzame k tomu hlavnému sporu a ja by som ho rád verejne pomenoval, aby ste všetci, ktorí sa budete teraz v tom procese pozmeňovacích, pozmeňovacích návrhov niekedy aj predbiehať, tak vás chcem len upozorniť, že by sme nemali, a rezort financií nebol ochotný k tomu pristúpiť, by sme nemali byť, nemali by sme súhlasiť s lobistickým presadzovaním časti priemyslu, ktorý na Slovensku je, ja ho nechcem proste pomenovať a ktorý s týmto má spojený svoj biznis. Pretože ak hovorím, že niekto príde o 10 mil. ročne na maintenance, na prevádzkových nákladoch, tak niekto plače. On dneska plače, pretože nebude mať povinnosť v tých servisných centrách ten živnostník alebo tá obchodná sieť si každý rok tú kasu nechať proste nejakým spôsobom kontrolovať a tieto skupiny, samozrejme, nie sú spokojné.
A ďalšia vec, my sme odmietli presadiť do zákona jedno technologické riešenie, ktoré by znamenalo, samozrejme, skvelý biznis pre jedného alebo malú, úzku skupinu výrobcov. Dávali sme si, prosím, na to pozor. Náš spor s presadzovateľmi týchto technologických riešení bol v tom, že my sme za liberalizáciu, to znamená, chceme, aby to mohol byť aj mobilný telefón, aj notebook, aj klasický, aj klasická pokladňa, ako ju proste poznáme, aby to bol proste, ak s úsmevom poviem, vejár možností. Samozrejme, máme, máme v regióne výrobcov zariadení, ktorí sú proste možno európskymi, svetovými lídrami v týchto riešeniach, ktorí si tlačia svoje riešenia a vypúšťajú, otravujú studňu informáciami o tom, ako teda tam môže byť nezabezpečené, ako to proste sa tu môže vyliať aj s dieťaťom; či s celou touto vaňou alebo vaničkou aj dieťa, ako sa hovorí.
Prosím vás, buďme tu opatrní, ono ako to pri zákonoch okolo rezortu financií chodí, vždy tam ide iba o peniaze, takže vás chcem poprosiť k otvorenej mysli. My tu, my tu nič nezakrývame, nikomu nechceme proste nadháňať nejaký biznis a záujem, my máme naozaj záujem vybrať viac peňazí a uzatvoriť to, čo hovoril pán poslanec Heger, viac uzatvoriť daňovú medzeru na výbere, na výbere DPH.
Ono, ešte jeden odkaz, ono keby to bolo tak skvelé, hej, jak to niektorí hovoria a plačú za starými riešeniami, tak by sme tu asi nemali predbežné opatrenia pri kasách v tisíckach počtov, kde proste nemusím vám hovoriť, že máme na Slovensku proste systémy, ktoré pracujú cez deň pre štát a v noci pre tých podnikateľov, lebo si to proste vedia, vedia vyriešiť technologickým riešením, ktoré aj dnešná legislatíva proste umožňuje.
Takže súhlasím s tým, aby sme boli prísni, súhlasím s tým, aby sme boli absolútne otvorení najmodernejšej technike a vôbec najmodernejším technickým, technologickým riešeniam, len, prosím, buďme, buďme otvorení v tom, aby sme sa, aby sa z priateľov nestali naši páni.
Asi takto, ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

18.10.2018 o 9:14 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:22

Eduard Heger
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán minister. Ja teda súhlasím s tým, a dobre ste povedali, s tou liberalizáciou, ja myslím, že to je okej, že treba ísť týmto smerom. Na druhej strane myslím si, že treba vždy mať na zreteli práve to, čo sme povedali, že tá medzera na tom výbere sa musí uzatvárať a tie riešenia musia byť také, aby sme z pohľadu nás zákonodarcov, vás ako ministra hľadali riešenie, ktoré neotvorí dvere alebo tú medzeru, neotvorí viacej. A myslím si, že to je to, o čom sa tu aj bavíme.
Takže páčilo sa mi, že ste povedali, že je dôležité zase, aby to bolo aj s nejakou citlivosťou na podnikateľské prostredie. Čiže tie riešenia, ktoré sú aj tu navrhnuté, ja som ich navrhoval vlastne na minulej schôdzi v tom našom návrhu, ako napr. bolo aj to zrušenie toho maintenance. Tiež si myslím, že to je správne riešenie, aby neboli podnikatelia a prevádzkovatelia tých kasín viazaní na to, že musia odvádzať nejaké položky len za to, že príde servisný technik, hoci to nepotrebuje. Vidíme, že dnes do auta chodíte do servisu vtedy, keď máte režim, keď vám to nabehne, a nie ako vám to zákon hovorí, takže myslím si, že toto je logické a dobré riešenie.
Ja by som ešte k tomu samotnému systému, ktorý bude na finančnej správe. Už teda komunikujem s finančnou správou, tam by bolo dobré možno tak viacej špecifikovať, aby sme presne vedeli, že teda čo bude to robiť, nejako možno popísať tú funkčnosť lepšie, lebo toto tam úplne zatiaľ, alebo, respektíve chýba to. A chcel by som aj vás poprosiť možno o takú spoluprácu, keď bude treba v nejakej tej komunikácii, že nejakú takú podporu v tom, aby sme naozaj našli to najlepšie riešenie. Ale tak ako ste povedali, myslím si, že ten dôležitý dôraz musí byť na to, aby sa znižovala daňová medzera a zároveň aby to bolo aj nejako únosné.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

18.10.2018 o 9:22 hod.

Ing.

Eduard Heger

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video