78. schôdza

29.11.2022 - 22.12.2022
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

30.11.2022 o 9:25 hod.

Michal Ilko

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 9:10

Mária Šofranko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, páni poslanci, dovoľte mi predložiť správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu rozpočtu Sociálnej poisťovne na rok 2023 a rozpočtového výhľadu na roky 2024 a 2025 (tlač 1218).
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 1334 z 18. októbra 2022 pridelil návrh rozpočtu Sociálnej poisťovne na rok 2023 a rozpočtového výhľadu na roky 2024 a 2025 (tlač 1218) na prerokovanie výboru pre financie a rozpočet a výboru Slovenskej republiky pre sociálne veci. Ako gestorský výbor určil výbor pre sociálne veci, ktorý na základe rokovaní výborov predloží Národnej rade Slovenskej republiky správu o prerokovaní návrhu rozpočtu Sociálnej poisťovne na rok 2023 a rozpočtového výhľadu na roky 2024 a 2025. Návrh rozpočtu Sociálnej poisťovne na rok 2023 a rozpočtového výhľadu na roky 2024 a 2025 (tlač 1218) prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť oba určené výbory.
Výbor ma poveril, aby som predložila Národnej rade Slovenskej republiky správu o výsledku prerokovania návrhu rozpočtu Sociálnej poisťovne na rok 2023 a rozpočtového výhľadu na roky 2024 a 2025 vo výboroch a návrh uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky, ktorý tvorí prílohu správy. Správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu rozpočtu Sociálnej poisťovne na rok 2023 a rozpočtového výhľadu na roky 2024 a 2025 bola schválená uznesením výboru pre sociálne veci č. 245 z 29. novembra 2022.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

30.11.2022 o 9:10 hod.

PaedDr.

Mária Šofranko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:10

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, vážený pán riaditeľ, kolegyne, kolegovia, dostali sme sa teda už k rozpočtovým bodom. Momentálne teda k Sociálnej poisťovni. Dovoľte mi pár, pár slov možno ani nie tak úplne k rozpočtu, ako skôr k takej tej celej situácii Sociálnej poisťovne.
No začnem tým úplne pozitívnym, čo povedal pán riaditeľ, a to je to, že Sociálna poisťovňa nedostane, ale teda hlavne nepotrebuje transfer zo štátneho rozpočtu pre budúci rok. To je správa veľmi dobrá. Po jednej stránke, samozrejme, svedčí o zodpovednom hospodárení samotnej Sociálnej poisťovne, ale zároveň, a to, prosím, je najdôležitejšie, je to o demografii. O demografii sa veľa hovorí. Všetci o tom počúvame, že, áno, ako to bude v budúcnosti. A bude to veľký problém, pretože bude pracovať stále menej ľudí. Dôchodky bude potrebovať stále viac ľudí. A tento problém nás, samozrejme, počká a teda krajina sa snaží nejak s tým vyrovnať. Dnes je tá situácia však ale opačná. Dnes tá demografia hrá s nami. Veľké percento ľudí pracuje. Navyše máme, pardon (rečník si odkašľal), navyše máme aj relatívne nízku nezamestnanosť na úrovni 6 %. To znamená, aj veľa odvádza odvody. A jednoducho tá situácia je momentálne veľmi dobrá.
Treba však jednoznačne povedať, že toto je dočasný jav. Jav, ktorý sa postupom času bude vytrácať a bude sa tá demografia prejavovať práve v tom, že bude pracovať menej ľudí a dôchodky bude poberať viac ľudí. Preto je kľúčové, aby sme aj my, politici, nepodľahli tomuto klamu, že jednoducho v Sociálnej poisťovni je zdrojov no na rozdávanie. A aby sa nevymýšľali nezmysluplné, nesystémové riešenia, proste aby sme si neprejedali budúcnosť. To je kľúčové, prosím, aby tu zaznelo.
A teraz teda k dôchodcom. Možno budem rád, ak dokáže pán riaditeľ potom zareagovať, aj zato som sa prihlásil. Čo sa týka dôchodcov, máme aktuálne, samozrejme, inflačné časy a máme nastavené, že dôchodcom sa teda dôchodok, dôchodky valorizujú raz ročne. Samozrejme v stabilných časoch, ako boli posledných desať rokov, to nebol žiadny problém, pokiaľ bola inflácia na úrovni jedno, do tých dvoch percent, tak ako je inak bežne cieľ Európskej centrálnej banky. Tak, samozrejme, táto inflácia, ak sa vyrovnáva valorizáciou dôchodkov raz ročne, je to úplne v poriadku. Situácia je, samozrejme, iná, ak čelíme inflácii aktuálne na úrovni 14 %. Bohužiaľ, na budúci rok nás nečaká podľa všetkého menšie číslo. A tu jasne treba povedať, že tá valorizácia raz ročne je nedostatočná.
Za jedno, tá inflácia je tak veľká, že tí dôchodcovia, ktorí teda vlani dostali 1,3 %, čo vlastne spĺňalo vlastne infláciu vtedajšiu, tak jednoducho celý rok čelia výraznej inflácii a tie dôchodky im to dorovná vlastne až, až teraz v januári. Čiže tu by som sa chcel prihovoriť, možno nám kolegom, možno, samozrejme, aj pánovi riaditeľovi, že v takýchto časoch by bolo dobré zmeniť pravidlá, možno niečo ako to má Česko, ktoré funguje systémom, že v momente, kedy inflácia prekročí 5 % kumulatívna, tak sa dôchodky valorizujú. Ak sa to stane trikrát do roka, tak sa proste dôchodcom valorizujú trikrát do roka. Jednoducho, aby čo najrýchlejšie práve dôchodcom, ktorí sú veľmi zraniteľnou časťou obyvateľstva, sa ich vlastne strácajúca sa kúpyschopnosť infláciou dorovnávala. Toto by bolo veľmi dobré, keby sme nad tým pouvažovali a skúsili takto zaviesť. Samozrejme, tento rok už nevyriešime, ale čaká nás inflácia aj v ďalšom roku a bola by to cesta.
Bola by to cesta aj preto, pretože zase ten populizmus by odtiaľto zmizol. Pretože, veď áno, dôchodcovia dostali, dostali teda skôr vyplatený trinásty, dostanú štrnásty, bol očkovací bonus, nebolo to šťastné, ale teda niektorí dôchodcovia aj tam dostali peniaze. Ale stále je to viac alebo menej a skôr viac balíček, ktorý robia politici, ktorí s ním robia kampaň, ktorí vlastne takto akoby ukazujú ten záujem o dôchodcov. Skutočný záujem o dôchodcov by bol vtedy, ak by sme dokázali zmeniť zákon tak, aby tá inflácia sa dôchodcom častejšie valorizovala. Hovorím, napríklad príklad Česka 5 %, valorizácia, ďalších 5 %, valorizácia. Trebalo by nad tým pouvažovať.
Ako je to v tomto roku a aby som aj trošku pochválil. Aktuálne vlastne budeme od januára valorizovať dôchodcom o 11,8 %, čo je teda dôchodcovská inflácia za prvý polrok tohto roka. Ale aj to už dnes vidíme, že nestačí, pretože tá inflácia je tak rýchla, tie doby, veď preto sa aj volá cválajúca, tá doba je proste tak problematická, že už ani toto vlastne nevyrovná proste tieto problémy pre dôchodcov. A zasa budú v aktuálnom stave rok čakať, než sa teda dostane do, do ich dôchodkov ďalšia valorizácia. No, čo sa stalo a zmenil sa zákon teraz, to je fajn, to pochválim, že doteraz sa to robilo za prvých šesť mesiacov roka a teraz vlastne by to malo byť deväť mesiacov. To znamená, malo by to akože bližšie a viacej zahrnúť vlastne tú celoročnú infláciu. Ale nemyslím si, že to je úplne, úplne dobré. Dobré by bolo to riešiť takto viackrát do roka, tak ako som povedal. A ešte raz to poviem. Toto by bolo systémové a férové voči dôchodcom.
No a rodičovský dôchodok. Rodičovský dôchodok je jedna z tých vecí, ktorá má v sebe taký ten populizmus. Má to v sebe niečo, čo teda dôchodcom pridáva a, bohužiaľ, a ja už to teraz poviem, lebo to budem hovoriť aj pri veľkom rozpočte, že takto sa do toho dostáva ten predvolebný populizmus, kupovanie si voličov, kupovanie si hlasov alebo dá sa to volať aj že volebná korupcia. Neviem, že kto z nás vnímame, že ten schválený, áno, prešlo to tu, rodičovský dôchodok nebude vyplatený od januára, tých maximálne 20,80, ak si pamätám, je tá najvyššia hranica pre teda, pre jedného rodiča. To celé sa bude celý rok zberať a neuveríte, bude to vyplatené niekedy v decembri v roku ´23. Asi mesiac pred voľbami, hej? Ako presne takto by sa to nemalo robiť. Proste už to presne vidím, jak tie billboardy budú znieť, hej? Zasa sa bude hrať vlastne tá, tá, tá hra s dôchodcami a bude sa takto uchádzať o ich hlasy, lebo ten rodičovský dôchodok, ktorý sa im teda bude skladať tých 20 euro každý mesiac, bude vyplatený tesne pred voľbami. Fakt takto by to nemalo byť.
A už teda keď hovorím o, o, o rodičovskom dôchodku, no, navyše je aj nespravodlivý, hej? Sú ľudia, ktorí nemali to šťastie mať deti. To vôbec nie je, že ich nechceli mať, no proste nemohli ich mať. A na nich sa nebude mať kto skladať, ale celý život pracovali, odvádzali si do tej Sociálnej poisťovne. Okej, však samozrejme, majú z toho dôchodok podľa, proste podľa tej zásluhovosti. Ale jednoducho nebudú môcť, môcť dostať od svojich detí, keď ich nemajú. Aktuálne to neplatí pre proste rôzne silové zložky, ktoré idú vo svojich systémoch – policajti, vojaci.
No a potom, samozrejme, ešte, ešte ďalšia vec, kde to je možno ešte nespravodlivejšie. Lebo teraz si zoberte, že ste vychovali tri ale veľmi šikovné deti, ktoré sa všetky tri uplatnili v zahraničí. Pracujú, študujú alebo teda pracujú v tomto prípade, ale zasa neprispievajú teda do Sociálnej poisťovne na Slovensku, takže zasa len vlastne tí rodičia nevedia dostať, nevedia dostať od nich ten rodičovský dôchodok. Ten základný faktor toho bol, že sa chcelo riešiť vlastne, že matky s deťmi tým, že, tým, že sa starali o deti, tak tým ten ich dôchodok je nižší. A to je to, že ten problém, samozrejme, existuje, ale mal byť aj lepšie iné a možno určite aj jednoduchšie, ale hlavne spravodlivejšie riešenie. Tu sa chcem možno spýtať pána riaditeľa, že ako by to videl on, že ako by to on riešil. Pretože toto je presne problém, ktorý máme aj s daňovým bonusom. Že tam zasa napríklad aj samotná Rada pre rozpočtovú zodpovednosť jasne povedala, že ak sme si stanovili, a to tu padalo, že teda chceme znížiť riziko chudoby u detí, a teda riešime ho plošným daňovým bonusom vo veľkej výške pre všetkých, tak to má konzekvenciu, že sme minuli veľmi veľa peňazí a to riziko chudoby sme síce znížili, ale teda nie až tak.
No a pri takýchto parametroch, keby sa nastavilo iné, cielenejšie riešenie, cielenejšie riešenie práve na tých, ktorých sme si stanovili, že chceme pomôcť, koalícia si stanovila tým zraniteľným, tak to vedelo stáť podstatne menej peňazí, kľudne polovicu, a to riziko chudoby by sa výrazne znížilo. Takže proste existovalo jednoducho lepšie riešenie a myslím si, že aj tu by na problém, ktorý bol stanovený, ak to je realita, že chceme pomôcť vlastne tomu, že ženy, matky s deťmi, keďže toľko nepracovali, ten dôchodok majú nižší, tak na to existovalo podstatne lepšie riešenie ako toto, čo bolo prijaté.
Toľko za mňa. Ak by mohol reagovať potom pán riaditeľ, bol by som rád.
Ďakujem pekne za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

30.11.2022 o 9:10 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:25

Michal Ilko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Takže ja by som iba v krátkosti zareagoval. Prvá vec je, že vlastne aj tak, ako je nastavený zákon, ako bol schválený, tak v roku 2023 bude to hromadné vyplatenie najneskôr v septembri, takže nie v decembri. Samozrejme, tí, ktorí budú mať neskôr schválenú žiadosť o dôchodok, budeme to vyplácať postupne do konca roka, ale za tú alikvátnu, alikvotnú časť, kedy získali vlastne nárok na dôchodok. Takže bude to vyplatené skorej. Ja by som tuto iba dodal, že aj ten dátum je hlavne kvôli tomu, že nám pri legislatíve vyšli všetci v ústrety, pretože Sociálna poisťovňa nie je taká flexibilná, aby vedela pripraviť svoje informačné systémy za jeden, dva, tri mesiace na takú veľkú legislatívnu zmenu. Je to nový mechanizmus, my ho musíme zapracovať. Takže predpokladáme, že minimálne pol roka bude trvať, kým nastavíme informačné systémy, či už na to prvotné hromadné vyplácanie, ale, samozrejme, potom aj na to neskoršie po jednotlivých mesiacoch.
Čo sa týka toho mechanizmu, tak ako vlastne je aj uvedené v ústave, tak tento rodičovský dôchodok nebude znižovať dôchodky ľudí, ktorí prispievajú do Sociálnej poisťovne. To znamená, že to vypočítanie toho dôchodku garantuje, že nebude to ovplyvnené týmto novým mechanizmom vyplácania rodičovského dôchodku, ale ten výpočet dôchodku toho človeka, ktorý odvádza poistné napríklad teraz v nejakej výške, to bude, samozrejme, použité aj pri výpočte. To znamená, že v žiadnom prípade to neovplyvňuje výšku jeho budúceho dôchodku. Je to niečo navyše. Na druhej strane je to naozaj nastavené spôsobom, že ten občan, ktorý odvádza, tak určité percento bude presmerované vlastne na tie, na tých jeho rodičov. Ja si myslím, že je to, je to mechanizmus, ktorý Sociálna poisťovňa vie zapracovať. Myslím si, že je efektívny a myslím si, že bude aj adresný.
Ďakujem.
Skryt prepis

30.11.2022 o 9:25 hod.

Michal Ilko

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:25

Gábor Grendel
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Záverečné slovo, pani spravodajkyňa? Nie. Prerušujem rokovanie o tomto bode programu.
Teraz budeme v rokovaní pokračovať návrhom rozpočtu Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou na roky 2023 až 2025. Návrh je uverejnený ako tlač 1267 a správa výborov ako tlač 1267a.
Prosím pani predsedníčku Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou Renátu Bláhovú, aby návrh uviedla. (Reakcie z pléna.)
Prerušujem schôdzu na dve minúty.

(Prestávka.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

30.11.2022 o 9:25 hod.

Mgr.

Gábor Grendel

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:25

Gábor Grendel
Skontrolovaný text
(Zaznievanie gongu.) Kolegyne, kolegovia, takže budeme v rokovaní pokračovať návrhom rozpočtu Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou na roky 2023 až 2025.
Prosím pani predsedníčku Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou Renátu Bláhovú, aby návrh uviedla.

(Rokovanie o návrhu rozpočtu Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou na roky 2023 až 2025, tlač 1267.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

30.11.2022 o 9:25 hod.

Mgr.

Gábor Grendel

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:25

Renáta Bláhová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Máme zapnuté mikrofóny? Dobre. (Povedané so smiechom.)
Takže pekný deň prajem, vážený pán predseda, vážené poslankyne, vážení poslanci. Nie je vás tu veľa, napriek tomu, že si myslím, že aj rozpočet Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou na roky ´23 až ´25 je dôležitá záležitosť. Predkladáme ho v súlade so zákonom č. 581/2004 o zdravotných poisťovniach a dohľade nad zdravotnou starostlivosťou. Tento návrh rozpočtu prešiel všetkými kolečkami, ktoré bolo treba. Bol schválený aj správnou radou úradu zo dňa 13. októbra 2022.
Dôležité je podotknúť, ja som na úrad nastúpila minulý rok, že úrad dohliada nad kľúčovými súčasťami systému zdravotníctva s cieľom udržiavať finančnú stabilitu, výkonnosť a solidárnosť systému, do ktorého sa púšťa za tento rok 6 mld. eur zdravotných odvodov, a budúci rok to bude ešte viac, a púšťame to do hrdzavého a deravého potrubia, ktorého stav je nielen, je alarmujúci, a preto treba tento rozpočet schváliť.
Úrad, keďže dohliada nad všetkými týmito dôležitými súčasťami systému zdravotníctva a plní si úlohu strážneho psa, môže niekedy vrčať, občas štekať a veľmi málokedy hrýzť? Máme to všetko spísané v tejto správe o stave verejného zdravotného poistenia.
Chcela by som ale podotknúť, že okrem toho, že táto hlavná funkcia, na čo bol úrad zriadený, teda na dohliadanie nad verejným zdravotným poistením, má ešte ďalšie dva piliere. A to je dohľad nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti a pilier súdneho lekárstva a patologickej anatómie. Dôležitou úlohou minulého roka, vzhľadom na to, že keď som nastúpila na úrad nemal rok a pol predsedu, čiže tých 6 mld. eur v potrubí bolo bez dohľadu, bolo zastabilizovať základné činnosti. To sa nad očakávania dobre podarilo. Všetko nájdete zhrnuté v tej správe. Čiže ja, ja budem len veľmi stručná, čo sa týka výdavkov úradu. Tie tri piliere napriek tomu, že tá dôležitosť v nich sa môže zdať odlišná, tak zhruba 60 % ide na súdne lekárstvo a patologickú anatómiu, 26 % na dohľad nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti a iba 12 % na dohľad nad verejným zdravotným poistením.
V rámci toho rozpočtu na tie ďalšie roky, ktoré predkladám podrobne v správe, sa budeme pravdaže snažiť ten najviac poddimenzovaný pilier dobudovať. Avšak tá stratégia pravdaže nie je len dobudovať ho personálne, ale vyžaduje to aj komplexnú inováciu informačného systému v súlade so stratégiou národnej koncepcie informatizácie verejnej správy. Zo zdrojov úradu je popri zabezpečení štandardných činností nutné pokryť výdavky potrebné na realizáciu úloh, ako aj výdavky na modernizáciu a obnovu materiálno-technického zabezpečenia týchto súdnolekárskych a patologických pracovísk úradu, pretože sa nebudeme môcť spoliehať na plán obnovy. Takže tie finančné výzvy sú náročné.
Takisto sa budeme musieť vysporiadať s tým, o čom tu dneska budete hlasovať, a to je s nárastom platov ple lekálov, pre, pre lekárov, lebo práve tieto pracoviská SLaPA zamestnávajú veľa lekárov, ktoré navrhovanou novelou zákona konkrétne riešené nie sú. Nesťažujeme sa, budeme sa snažiť napriek všetkému si tie všetky úlohy splniť.
Predkladám, ten rozpočet, máte v tej, v tej skrátenej správe tabuľku zjednodušenú, kde tie príjmy na ten ďalší rok ide o príjmy najmä z, zo zdravotných poisťovní. Sú v objeme 25,8 miliónov. Ostatné príjmy zhruba 800-tisíc. Výdavky cez 26 miliónov, čiže ten rozpočet na budúci rok, ale aj tie ďalšie, plánujeme s miernym prebytkom za predpokladu, pravdaže, že nebude rozpočtové provizórium.
Takže takto veľmi stručne, pravdaže veľmi rada odpoviem na akékoľvek otázky.
Skryt prepis

30.11.2022 o 9:25 hod.

Ing. MBA, FCCA, LL.M.

Renáta Bláhová

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:40

Tomáš Lehotský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán predsedajúci, ďakujem veľmi pekne za slovo. K návrhu rozpočtu Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou na roky 2023 až 2025 (tlač 1267) predkladám túto správu.
Vážený predsedajúci, vážené poslankyne, vážení poslanci, predkladám správu o výsledku prerokovania návrhu rozpočtu Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou na roky 2023 až 2025, tlač 1267a vo výboroch.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky pridelil návrh rozpočtu Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou na roky 2023 až 2025 Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo na prerokovanie v termíne do 28. novembra 2022.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet neprijal platné uznesenie, nakoľko návrh uznesenia súhlasí s návrhom rozpočtu Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou na rok 2023 a odporučil Národnej rade Slovenskej republiky návrh rozpočtu Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou na roky 2023 až 2025 schváliť, nezískal súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov podľa § 52 ods. 4 zákona NR SR č. 350/1996 o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo o návrhu rozpočtu Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou na roky 2023 až 2025 nerokoval, nakoľko podľa § 52 ods. 2 zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov nebol uznášaniaschopný.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo ako gestorský výbor rokoval 30. novembra 2022 a odporučil Národnej rade návrh rozpočtu úradu pre do, úradu nad zdravotnou starostlivosťou na rok 2023 až 2025 schváliť.
Pán predsedajúci, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

30.11.2022 o 9:40 hod.

Ing.

Tomáš Lehotský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:40

Miroslav Suja
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci.
Pani riaditeľka, keďže žiadate, aby sme vám ako poslanci schválili rozpočet, chcel by som sa opýtať jednu otázku. Nebudem to dlho naťahovať. Prečo vdova čaká 16 mesiacov na odpoveď z vášho úradu? Myslíte si, že to je v poriadku? Keď zomrie 53-ročný manžel Jozef Klimo, rodina má vážne podozrenia zo zdravotného pochybenia, obráti sa na vás ako na inštitúciu a verí vám a 16 mesiacov ani slovo. Či je to v poriadku.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

30.11.2022 o 9:40 hod.

PaedDr. Mgr.

Miroslav Suja

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:40

Renáta Bláhová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Ten proces neovládam úplne do, do, do detailu, lebo som nováčik ešte. Ale teda neviem presne, o akú dámu ide, viem len povedať, že ten pilier, jeden z tých troch – dohľad nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti, sa významne zlepšil a že drvivú väčšinu dohľadov na rozdiel od minulosti uskutočňujeme v lehote do deväť mesiacov.
Takže, pán poslanec Suja, ak prepošle pani na môj emailový, na moju emailovú adresu predsedu úradu svoj konkrétny podnet, viem sľúbiť, že sa tomu budem osobne venovať a že jej odpoviem, ako ten dohľad bol vysoko pravdepodobne vyriešený, len je možné, že nemá informáciu. Ale drvivú väčšinu dohľadov sme schopní stíhať do devatich mesiacov. Tie, ktoré občas ešte podpíšem, že sa predĺži lehota, tak je to kvôli tomu, že nevieme nájsť znalcov a sú problémy v znaleckých odboroch zdravotníckych tých konkrétnych záležitostí. Takže naozaj neviem vám povedať úplne konkrétne, viem vám len sľúbiť, že jej osobne v emaili odpoviem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

30.11.2022 o 9:40 hod.

Ing. MBA, FCCA, LL.M.

Renáta Bláhová

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:40

Miroslav Suja
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
Ja by som chcel poďakovať, pani riaditeľka, že ste umožnili, aby som mohol na vás reagovať. Vážim si to. Mohli ste sa alibisticky vyjadriť v záverečnom slove. Jedná sa o pani Máriu Klimovú, jej manžel mal 53 rokov, volal sa Jozef Klimo. Dala žiadosť na, dala žiadosť a aj napriek viacerým urgenciám nedostala žiadnu odpoveď, až po 16 mesiacoch. Už ju teraz dostala. Po 16 mesiacoch. Ja si preto, preto som sa vás chcel spýtať, že či si, váš názor, či je to v poriadku. Ja si myslím, že 16 mesiacov je strašne veľa, keď vieme, že tá bolesť tých, tej rodiny sa týmto, kým sa to nevyšetrí, predlžuje, nevedia, na čom sú. Ja som chcel vedieť váš názor, či je to v poriadku.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

30.11.2022 o 9:40 hod.

PaedDr. Mgr.

Miroslav Suja

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video