23. schôdza

26.11.2024 - 11.12.2024
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

27.11.2024 o 16:42 hod.

PhDr. Mgr. MBA

Ján Ferenčák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:17

Veronika Remišová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Pani poslankyňa Števulová, presne ste to povedali, je zvlášť cynické, keď tento návrh prichádza na schôdzi deň predtým, ako budeme rokovať o rozpočte, ktorý je najväčším uťahovaním, drastickým uťahovaním opaskov, aký ľudia vôbec zažijú. Berie sa im podpora štátu, radikálne sa zvyšujú dane, na podnikateľov sa uvalí nová transakčná daň, zvýšili sa poplatky, bude sa zvyšovať cena diaľničnej známky takmer na dvojnásobok, ale tu v parlamente poslanci vládnej koalície budú riešiť to, ako dajú jednému vysokému štátnemu úradníkovi doživotnú rentu päťtisíc eur mesačne. Ja si myslím, že to je, že ani voličom, títo, títo poslanci vládnej koalície sa ani svojim voličom nemôžu, nemôžu pozrieť do očí, pretože toto od nich ich voliči teda rozhodne nechceli.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

27.11.2024 o 16:17 hod.

Mgr. art. M.A., ArtD.

Veronika Remišová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:19

Zuzana Plevíková
Skontrolovaný text
Ďakujem, pán predsedajúci.
Tento návrh zákona je v druhom čítaní, je to návrh na ochranu finančných záujmov Európskej únie. A teda budem veľmi krátka. Ako sme sa venovali v prvom čítaní aj na ústavnoprávnom výbore, sú to vlastne pripomienky Európskej komisie, ktoré sú v návrhu zákona zapracované.
To je všetko, ďakujem.
Skryt prepis

27.11.2024 o 16:19 hod.

Mgr.

Zuzana Plevíková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:20

Štefan Gašparovič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, páni poslanci, dovoľte, aby som vás informoval o prerokovaní návrhu zákona v ústavnoprávnom výbore. Národná rada pridelila návrh zákona na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru, ktorý určila aj ako gestorský výbor a určila lehotu na prerokovanie návrhu zákona vo výbore. Ústavnoprávny výbor návrh zákona prerokoval a odporučil ho schváliť. Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
Časť IV správy obsahuje päť pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov, gestorský výbor odporúča o nich hlasovať takto: o bodoch 1, 2, 4 a 5 spoločne s odporúčaním schváliť. O bode 3 samostatne s odporúčaním neschváliť. Gestorský výbor zároveň odporúča Národnej rade schváliť návrh zákona aj ako celok, a to v znení pozmeňujúcich návrhov, ktoré gestorský výbor odporúča schváliť.
Správa ústavnoprávneho výboru o prerokovaní návrhu zákona, tlač 487a, bola schválená uznesením ústavnoprávneho výboru 26. novembra 2024. Týmto uznesením zároveň výbor ako spo... týmto uznesením ma zároveň výbor ako spoločného spravodajcu poveril, aby som na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku rokovania výboru, predkladal návrhy podľa príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku, a výbor určil poslanca Eliáša, Glücka, Plevíkovú, Lučanského, Čellára a Gašpara za náhradníkov spravodajcu.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

27.11.2024 o 16:20 hod.

JUDr.

Štefan Gašparovič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:23

Veronika Remišová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené dámy, vážení páni, dovoľte mi len v krátkosti zareagovať na zákon, návrh poslancov vládnej koalície, ktorým sa upravuje zákon o prokuratúre... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Gašpar, Tibor, podpredseda NR SR
Poprosím poslancov na ľavej strane z môjho pohľadu, aby nerušili vystúpenie. Ďakujem.


Remišová, Veronika, poslankyňa NR SR
... v znení neskorších predpisov. Cieľom tohto predkladaného návrhu zákona je ukotviť existenciu osobitnej organizačnej zložky na Generálnej prokuratúre, kde má byť úlohou zabezpečenie riadneho výkonu pôsobnosti prokuratúry, najmä vo veciach ochrany finančných záujmov Európskej únie.
No, tak tu by som chcela povedať to, že najskôr vy rozbijete a zrušíte špeciálnu prokuratúru, ktorá vyšetrovala, resp. dozorovala aj trestné činy spojené s ochranou finančných záujmov Európskej únie, ich bolo niekoľko desiatok, prokurátori, ktorí tam pracovali, mali v tom dlhoročnú expertízu, dlhoročné skúsenosti, niektorí mali dokonca extenzívnu publikačnú činnosť, ktorá sa týkala subvenčných podvodov, ktorá sa týkala trestných činov spojených so záujmami Európskej únie. Takže najprv špeciálnu prokuratúru rozložíte a rozbijete a potom idete na Generálnej prokuratúre zriaďovať nejakú osobitnú zložku. Ani by ste ju nezriaďovali, keby Európska komisia neadresovala Slovenskej republike list, že nepokladá, že finančné záujmy Európskej únie sú dostatočne zabezpečené pred podvodmi. Európska komisia špecificky spomínala to, že na Generálnej prokuratúre, alebo sa pýtala, akí prokurátori budú zabezpečovať dozor nad prípadmi subvenčných podvodov týkajúcich sa ochrany záujmov Európskej únie, aké majú kompetencie, komu podliehajú, či sú finančné záujmy dostatočne zabezpečené a mala názor, že eurofondy, resp. rozkrádanie eurofondov nie je dostatočne zabezpečené práve pred podvodmi.
Odpoveďou na to má byť zriadenie nejakej organizačnej zložky na Generálnej prokuratúre, ktorá sa však nedá ani porovnať s expertízou, ktorú mali prokurátori na špeciálnej prokuratúre. Tých prípadov subvenčných podvodov alebo podvodov s eurofondami bolo obrovské množstvo, ja by som tu ich, mohla by som si tu stáť a rozprávať ich od rána do večera, boli to obrovské kauzy, napríklad to bola kauza Dobytkár, o ktorej sudca Najvyššieho súdu povedal, že je to megastroj korupcie a prania špinavých peňazí. Bola to kauza napríklad Mýtnik, rôzne IT tendre, kde len na jedinej zákazke išlo do vrecka spriaznenému oligarchovi 45 mil. eur a ďalšie a ďalšie a ďalšie kauzy, niektoré väčšie, niektoré boli v desiatkach miliónov, iné podvody boli, v úvodzovkách, len v miliónoch eur, tak na to, aby ste zalepili oči Európskej komisii, tak teraz narýchlo zriaďujete, zriaďujete takúto, až smiešne to je, osobitnú, osobitnú organizačnú zložku Generálnej prokuratúry.
Chceli sme predložiť aj pozmeňujúci návrh, ale pozmeňujúci návrh k tomuto zákonu v podstate je úplne zbytočné predkladať, a preto skôr vyzývam vládnu koalíciu, aby tento nezmyselný návrh zákona stiahla, pretože nie, finančné záujmy Európskej únie ani po zriadení osobitnej zložky, ktorá bude podliehať priamo generálnemu prokurátorovi, vôbec nebudú dostatočne chránené. A už sa to prejavuje aj v tom, že počet vyšetrovaní, počet prípadov klesol jednoducho, ale nie preto, že by sa nepáchali podvody, ale jednoducho preto, lebo nemá to kto vyšetrovať, nemá to kto dozorovať. To je celý, celé, celý výsledok rozbitia špeciálnej prokuratúry.
A zase sa dostávame do stavu, kedy tu budeme hovoriť o eurofondových podvodoch, o klientelizme, o rodinkárstve, áno, už sme tu jedno mali, už by som mohla spomenúť pridelenie dotácie z ministerstva pôdohospodárstva vášmu poslaneckému kolegovi, občianskemu združeniu vášho poslaneckého kolegu pána Migaľa, čo v súčasnej dobe, kedy farmári, farmári sa sťažujú, že nemajú dostatočné dotácie, ide prepadnúť, z programu rozvoja vidieka idú prepadnúť obrovské peniaze, zúri tu vtáčia chrípka, nie sú vajcia, minister nedáva podporu farmárom a chovateľom, tak vy dáte podporu, zrovna také šťastie, výborný projekt pána Migaľa a jeho občianskeho združenia. Gratulujem.
Takže už to pomaly začína a, žiaľ, mne sa zdá, že pri eurofondoch že budeme opäť svedkami takých podvodov, ako sa tu páchali, páchali od roku 2016 a mnohé boli, mnoho boli došetrené až po desiatich rokoch, pripomínam napríklad nástenkový tender alebo aj ďalšie, kde boli aktéri týchto káuz právoplatne odsúdení. A špeciálne pri eurofondoch, v čase, keď tu máme drastické uťahovanie opaskov, keď ľudia, keď ľudia strácajú podporu štátu, sociálne benefity, keď tvrdo pracujúcim rodičom drasticky znižujete daňový bonus, podnikateľov zaťažujete novými daňami, tak špeciálne malo by záležať na tom, aby sa eurofondy využívali zmysluplne, aby sa nerozkradli, aby šli tam, kde naozaj pomôžu ľuďom.
Takže nie, toto vôbec nerieši problém ochrany finančných záujmov Európskej únie, je to len na zalepenie očí a myslite si, že tak oklamete nielen teda občanov Slovenskej republiky, ale že tak oklamete aj Európsku komisiu a že vám prestane posielať, posielať listy a bude, a schváli teda 13-miliardový balík eurofondov, eurofondov. Takže navrhujem, aby tento nezmyselný návrh zákona ste radšej stiahli.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

27.11.2024 o 16:23 hod.

Mgr. art. M.A., ArtD.

Veronika Remišová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:29

Beáta Jurík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo.
Ja sa nechcem obsahovo vyjadrovať k návrhu tohto zákona, lebo to si myslím, že v prvom čítaní to už dostatočne detailne spravila moja kolegyňa pani poslankyňa Bihariová. Ale ja by som sa tak chcela pozastaviť nad tým, že koľká oprava toho, čo ste spôsobili v decembri, alebo teda čo ste si potom schválili vo februári, už toto je. My sme vás na to celý december počas tej obštrukcie, ktorá vám mimochodom dovolila aj tie diskusie s Európskou komisiou, pretože ste ich nespravili preventívne predtým, ale teda vďaka tej obštrukcii ste nakoniec s Európskou komisiou komunikovali a tá od vás žiadala niekoľko úprav či už teda v Trestnom zákone, alebo aj v ďalších. A ja teda nechcem toto nazvať novelou novelizovanej novely, ktorú ste opäť novelizovali a tak ďalej, lebo ja už ani neviem vlastne, koľká je toto oprava, pretože skutočne neopravujete Trestný zákon. Áno, toto sa jedná o iný zákon, ale tiež to vyplýva z požiadaviek Európskej komisie, jednej z požiadaviek a boli mnohé. Aj vďaka tomu si myslím, že vám odblokovali tú štvrtú platbu, ktorá teda čakala na to, že aké garancie toho, že na Slovensku skutočne budú finančné záujmy EÚ chránené, im dáte.
A ja som aj bola s pánom Gašparom v jednej takej diskusii, kde vravel, že vlastne Európska komisia nás núti, že doslova je to úplne nefér, lebo má dvojaký meter. A tak ja si skutočne nemyslím, lebo ináč by ste vlastne tieto zmeny ani tu nepresadzovali. A opäť to robíte na niekoľkokrát s pozmeňovákmi a, ale viete čo, ja som v podstate aj rada, že to robíte, lebo aspoň keď už ten náš rozpočet, naše slovenské peniaze nebudú chránené, tak aspoň tie peniaze z EÚ budú musieť ako-tak byť, aj to len kvôli tomu, že vás k tomu, áno, skutočne prinútila Európska komisia, pretože vám ich nepošle iba tak.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

27.11.2024 o 16:29 hod.

Mgr. et Mgr.

Beáta Jurík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:31

Jozef Pročko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. No toto je taký syndróm Kováčik. Oni idú zriadiť niečo osobitné a v tom osobitnom samozrejme, že sa bude vyšetrovať tak, ako to vyšetroval Kováčik, špeciálny prokurátor, a samozrejme potvrdzujem to, že teraz už nie sú žiadne prípady, lebo nič sa nevyšetruje. Oni zrušili špeciálnu prokuratúru a teraz idú zriadiť špeciálny útvar na vyšetrovanie špeciálnych vecí, lebo Európska únia im povedala: počúvajte, to čo vy robíte? Vy nedostanete tie peniaze, ktoré môžete rozkradnúť. Tak idú rýchle zriadiť niečo, čo nebude vyšetrovať to rozkrádanie peňazí a všetko bude vlastne v poriadku a vrátime sa k syndrómu Kováčik. Ale dobré je sa spýtať, že kto to tam bude na tom útvare vyšetrovať? Myslíš, že tí, ktorí vyšetrovali tie kauzy, ktorí boli naozaj zodpovední? Nie. Tí, ktorí boli zodpovední a vyšetrovali tie kauzy, tak ich generálny prokurátor Žilinka, napríklad Roberta Fica, upratal. Tí ľudia, tí čestní prokurátori, ktorí si robili svoju robotu naozaj poctivo, ktorí najväčších vrahov a najväčších zločincov posielali do basy, tak tí sú už uprataní. Teraz sa vrátia takí, ako bol Kováčik, takí, ako bol Kovařík. To sú tí, ktorí dostanú prípad a tak pekne ho tak pozametajú pod stôl a vlastne nič tu nie je, tu nie je žiadna korupcia. Veď to sme sa dozvedeli z úst Kaliňáka kedysi, že veď ako môže byť pri Ficovi nejaká korupcia? Pri tom záchrancovi nášho štátu. Ten rozdá ešte aj posledné, preto mu navýšili určite tých päťtisíc, lebo to bude rozdávať. Čiže idú robiť, zase idú robiť niečo, čo im Európska únia prikázala, ale idú to robiť spôsobom vlastným samých sebe. My smerohlasoesenes to urobíme tak, že spravíme útvar a ten útvar bude dobre, ale dobre zastrešený nami a našimi ľuďmi. Toto je, čo zákon, čo prinášajú, to všetko je chaos a bordel.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

27.11.2024 o 16:31 hod.

Mgr.

Jozef Pročko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:33

Veronika Remišová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem vám, ďakujem vám veľmi pekne za faktické pripomienky. Áno, pekne ste to povedali, pani poslankyňa Jurík, novelizovaná novela novely Trestného zákona, takéto babráctvo sa tak ľahko nevidí. A už aj v tých novelách boli také absurdnosti ako napríklad, že za podvod na štátnom rozpočte dostanete nižšiu trestnú sadzbu, ako za podvod na eurofondoch, čo samo osebe je úplne absurdné.
Áno, pán predsedajúci Gašpar sa zrejme nazdáva, že neférovo, že nás teda Európska únia do niečoho núti. No ale tak Európska únia si nenechá rozkradnúť peniaze, na ktoré sa skladajú všetci občania Európskej únie. Prečo by to mala robiť? Prečo by mala dovoliť, aby tu na Slovensku sa eurofondy dávali kamarátom, dávali sa poslaneckým kolegom, dávali sa spriazneným oligarchom, rozdávali sa predražené zákazky v predražených tendroch, prečo by to mala Európska únia tolerovať? Samozrejme, že chce záruky, že eurofondy sa u nás nerozkrádajú, ale toto, čo ste urobili, zriadenie nejakého osobitného oddelenia alebo útvaru, tak to rozhodne nie je absolútne žiadna záruka. To je len záruka toho, že podvody na finančných prostriedkoch Európskej únie sa nebudú riadne vyšetrovať, že budú spadať pod generálneho prokurátora. Ak tam budete mať svojho človeka a správnych ľudí, tak v zásade sa budeme tváriť, že tu sa žiadne podvody nedejú a žiadny poslanec vládnej koalície žiadnu dotáciu z ministerstva pôdohospodárstva vôbec nikdy nedostal. Tak toto bude ten výsledok.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

27.11.2024 o 16:33 hod.

Mgr. art. M.A., ArtD.

Veronika Remišová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 16:35

Zuzana Plevíková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja budem veľmi stručná.
Pani Remišová, boli tu, to, čo ste hovorili, boli totálne bludy. Ja neviem, či ste boli pri prvom čítaní, keď sa to preberalo, a teda musím opomenúť, že tu sa nezriaďuje žiadne, žiaden útvar alebo oddelenie. Ten už je a funguje na Generálnej prokuratúre. Iba sa vlastne zakotvuje v zákone toto oddelenie, ktoré už funguje. To po prvé. Komunikácia s Európskou komisiou, čo každý z opozície rozporoval, že žiadna neexistuje, tak táto existuje a vždy existovala a vlastne sa komunikovala od roku 2023 a teda toto je aj výsledok tejto komunikácie.
Čo sa týka toho dvojakého metra, je pravda, že naozaj je dvojaký meter a Európska komisia má iný k členským štátom a vlastne ku Slovensku aj možno k Maďarsku, a teda od nás vyžaduje to, čo napríklad nie je v Českej republike alebo v Rakúsku, tak od nás to striktne vyžaduje. Môžeme si aj spomenúť na správu o právnom štáte, keď v podstate Európska komisia čerpala z médií. Vláda to, samozrejme, rozporovala a nakoniec Európska komisia to zobrala aj späť, že naozaj oni tú správu o právnom štáte kreovali v podstate z toho, že vôbec tu nepoznali ani, ako tu niečo funguje, nieto ešte právny poriadok alebo Trestný poriadok. Takže ten dvojaký meter tu, žiaľ, je. A bodaj by to tak nebolo. Akože ja by som si to želala.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie

27.11.2024 o 16:35 hod.

Mgr.

Zuzana Plevíková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:42

Ján Ferenčák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, dovoľte, aby som vám predstavil návrh zákona 528 na vydanie zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Tento zákon vznikol na základe požiadavky kolegov zo samospráv v rámci rokovania únie miest, kde na budúci rok predpokladáme zvýšené výdavky a tlak na rozpočty samospráv hlavne na strane aj príjmovej, aj výdavkovej. Z tohto dôvodu máme výnimku, ktorá platí v tomto roku, ktorá bola schválená po použití rezervného fondu okrem zákonom určených pravidiel, ktorým sa určuje použitie rezervného fondu aj na bežné výdavky, to znamená na krytie výdavkov, ktoré nie sú kryté, kryté z bežných príjmov na fungovanie, fungovanie samospráv.
Ako som spomínal aj pri predkladaní v prvom čítaní, samospráva sa nerozdeľuje politicky, pretože každá strana, ktorá má aj zastúpenie tuná v Národnej rade, má svojich starostov a primátorov a všetky zákony, ktoré sa prijímajú na tejto pôde, majú dopad na všetkých bez toho, z akej politickej strany sú. A ak vieme, že vieme prijať zákony alebo zmeny zákonov, ktoré pomôžu, pomôžu starostom a primátorom preklenúť aj náročné obdobia, tak je našou povinnosťou, aby sme takéto návrhy zákonov predložili a tieto návrhy zákonov aj schválili.
Chcem možno podotknúť, pretože v prvom čítaní prebehla aj odborná, ale aj politická diskusia, že aby ste sa viac pri zákonoch, ktoré sa týkajú samosprávy, pozerali z pohľadu odbornosti ako politiky, pretože všetci máte záujem, vrátane aj nás, aby samospráva bola a aj, aj je, aj bude, aj bola stabilizačným prvkom spoločnosti a aby sme jej poskytli, poskytli priestor na svoje fungovanie. Touto, týmto návrhom zákona, touto zmenou zákona sa umožní v budúcom roku použiť prostriedky alebo zdroje z rezervného fondu na krytie bežných výdavkov. Týka sa to nielen obcí a miest, ale aj vyšších územných celkov, čiže samospráva ako taká.
Prečo je to dôležité v tomto období, ja som to zdôvodňoval, pretože teraz prebieha príprava a tvorba rozpočtov všetkých, všetkých samospráv a bez toho, aby sme sa vyhli rozpočtovému provizóriu, tak je nutné, ak máme, alebo ak obce majú, mestá prostriedky na rezervnom fonde, tieto aby vedeli zapojiť na krytie, krytie aj bežných výdavkov. A je to preto potrebné, pretože lepšie sa takto plánuje a lepšie sa takto rozpočtuje.
V prvom čítaní prebehla aj diskusia, si vážim niektoré podnety, ktoré odzneli, a vidím tu pána Dostála, takže on je pre mňa momentálne podnetom, aby som v novom roku sa pozrel aj s prípravou zákona, aby reštrikčné opatrenia, ktoré nie sú potrebné, aby boli možno odstránené, a tu je ten návrh, tu je ten návrh, ak niekto si našetrí, tak ako v domácnosti, tak ak si našetrím a koncom roka zistím, že som si ušetril možno tých tisíc eur, aby mi zákon potom neprikazoval, no tak musíš to použiť len na nákup motorky alebo osobného auta. No tak keď si ich ušetrím, tak si ich aj potom rozplánujem, aby som si v januári kúpil aj nohavice, topánky a možno, možno išiel niekde na dovolenku. Takže v tomto prípade beriem, že tieto reštrikcie, ktoré sú súčasne v zákone, ktoré sa týmto návrhom zákona predlžujú, alebo sa tá výnimka predlžuje, aby boli odstránené, lebo ich pokladám ja osobne aj za prežité na základe skúseností, ktoré mám v samospráve.
Takže aby som sa vrátil teraz aj k návrhu zákona, ktorý je predložený, v rámci, v rámci pripomienkového konania boli doručené dve stanoviská.
Prvý je z odboru legislatívy. Tam bol návrh, aby sa v názve návrhu vypúšťali slová „Slovenskej národnej rady", pretože ide o úpravu návrhu novelizovaného zákona, s tým som súhlasil a takto som to aj predniesol na gestorskom výbore finančnom. A v druhom prípade, ktorý navrhujú náš legislatívny odbor, som nesúhlasil, to je bod 2, ale stotožnil som sa s návrhom ministerstva financií, ktoré sa priklonilo na moju stranu, aby takto, takto predložený zákon bol aj ostal v platnosti, pretože tam bola iniciatíva, aby som sa už odvolal na zmenu zákona, ktorá ešte nie je právoplatná a v tomto prípade by nastalo vákuum, ktoré nie je prípustné. Takže som akceptoval v prvom prípade odbor legislatívy v bode 1 a bode 2 ministerstvo financií.
Zákon bol predložený, máte ho na rokovanie, tak ako je, chcem vás poprosiť a požiadať o jeho podporu. Pomôže to všetkým samosprávam, mohli ste to zachytiť aj vo vyhláseniach tlačových správach či už únie miest alebo iných stavovských organizácií a je prínosom pre nás všetkých.
Ďakujem za vašu pozornosť a som pripravený na vaše otázky.
Pán predsedajúci, ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

27.11.2024 o 16:42 hod.

PhDr. Mgr. MBA

Ján Ferenčák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:49

Igor Válek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
Vážený pán predsedajúci, ako spoločný spravodajca podávam túto spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledkoch prerokovania návrhu poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Jána Ferenčáka na vydanie zákona, ktorým sa dopĺňa zákon o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov, tlač 528, v druhom čítaní.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 627 z 5. novembra 2024 pridelila predmetný návrh týmto výborom Národnej rady Slovenskej republiky: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru a výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Národná rada Slovenskej republiky určila zároveň Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet ako gestorský výbor a lehotu na prerokovanie predmetného poslaneckého návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol poslanecký návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému poslaneckému návrhu zákona.
K predmetnému poslaneckému návrhu zákona zaujali výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým bol návrh zákona pridelený, odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcim návrhom, konkrétne: Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet uznesením č. 153 zo dňa 19. novembra 2024, Ústavnoprávny výbor Národnej rady uznesením č. 202 zo dňa 20. novembra 2024 a výbor pre verejnú správ a regionálny rozvoj uznesením č. 153 zo dňa 19. novembra 2024.
Z uznesení výborov Národnej rady uvedených pod bodom III tejto spoločnej správy vyplýva jeden pozmeňujúci návrh, ktorý gestorský výbor odporúča schváliť. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov Národnej rady k predmetnému návrhu odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť s pozmeňujúcim a doplňujúcim návrhom.
Spoločná správa výborov Národnej rady o prerokovaní predmetného návrhu bola schválená uznesením gestorského výboru č. 171 z 26. novembra 2024. Týmto uznesením gestorský výbor zároveň poveril mňa ako spoločného spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky informoval o výsledku rokovania výborov Národnej rady Slovenskej republiky a navrhol Národnej rade postup pri hlasovaní podľa príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Ďakujem, skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

27.11.2024 o 16:49 hod.

Ing.

Igor Válek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video