24. schôdza

11.10.2011 - 21.10.2011
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

20.10.2011 o 16:43 hod.

Ing.

Marián Radošovský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 16:25

Anna Vitteková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený predsedajúci, pán minister, kolegyne, kolegovia, k uvedenému vládnemu návrhu zákona podávam pozmeňujúci návrh a je to, konkrétne citujem: V § 88 ods. 7 sa slová "do siedmich dní" nahrádzajú slovom "bezodkladne". Odôvodnenie uvedenej zmeny: V návrhu nie je ustanovená konkrétna lehota na úkony správneho orgánu, ktorý musí spis predložiť súdu spolu s vyjadrením k podanému opravnému prostriedku. Súd môže rozhodnúť len potom, ako mu boli predložené všetky potrebné podklady, a získa vyjadrenie dotknutej osoby. Ustanovenie striktnej lehoty siedmich dní bude súd nútiť rozhodnúť aj bez dostatočných podkladov, preto navrhujem ponechať doterajšie znenie zákona, ktorý ukladá súdu rozhodnúť bezodkladne hneď potom, ako má k dispozícii všetky potrebné podklady k rozhodnutiu.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

20.10.2011 o 16:25 hod.

JUDr.

Anna Vitteková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:27

Daniel Lipšic
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán podpredseda. Vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, základným cieľom predloženého návrhu zákona je skvalitniť civilnú ochranu ako ucelený systém úloh orgánov verejnej moci a iných právnych subjektov, zameraných na účinnú ochranu obyvateľov v prípade vzniku živelnej pohromy alebo inej mimoriadnej udalosti. So zreteľom na uvedený zámer sa navrhujú viaceré riešenia. Predmetom úpravy je spresnenie a doplnenie pôsobnosti orgánov štátnej správy, samosprávnych krajov, obcí a miest, ako aj úloh právnických a fyzických osôb, podnikateľov na úseku civilnej ochrany. V tejto súvislosti je potrebné spomenúť úpravu pôsobnosti samosprávneho kraja, týkajúcu sa zriadenia krízového fondu územnej samosprávy, z ktorého bude možné poskytovať finančné prostriedky na odstraňovanie následkov mimoriadnej udalosti na objektoch a infraštruktúre samosprávneho kraja, ako aj obcí a miest v jeho územnom obvode. Na zmiernenie následkov mimoriadnej udalosti sa ustanovujú podmienky poskytnutia jednorazovej finančnej výpomoci zo štátneho rozpočtu, fyzickým osobám, ktorých byt alebo iné obydlie bolo poškodené alebo zničené v dôsledku mimoriadnej udalosti. (Kýchnutie.) Na zdravie.
Ako viete, po posledných povodniach, záplavách v minulom roku vláda vždy, či bývalá alebo súčasná, rozhodla ad hoc o odškodňovaní osôb, ktorým boli spôsobené škody na nehnuteľnostiach, buď bez pravidiel, alebo s väčšími pravidlami. Teraz sa stanovujú konkrétne parametre, na základe ktorých bude môcť vláda rozhodnúť o čiastočnom odškodnení osôb, ktoré boli pri povodniach poškodené, aby to nebolo naozaj, aby to bolo proste transparentné, regulárne, verifikované, a nie tak celkom partizánsky, od stola robené.
Tento návrh tiež upravuje problém odbornej spôsobilosti na úseku civilnej ochrany a nadväzne sa novelizuje živnostenský zákon zaradením viazaných živností pre niektoré činnosti na spomenutom úseku, ktorých vykonávanie bude podmienené získaním odbornej spôsobilosti. Rovnako sa aktualizuje problematika administratívno-právnej zodpovednosti v oblasti civilnej ochrany, najmä prehľadnejším vymedzením a spresnením skutkových podstát správnych deliktov.
Vo výboroch neboli uplatnené k navrhovanej úprave vecné výhrady, a preto si vás dovoľujem požiadať, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, o podporu vládneho návrhu zákona, vrátane dvoch formálno-právnych pripomienok, vyplývajúcich zo spoločnej správy výborov.
Ďakujem, pán predsedajúci.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

20.10.2011 o 16:27 hod.

JUDr.

Daniel Lipšic

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:30

Martin Pado
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán podpredseda. Pán minister, dámy a páni, predkladám spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 459, tlač správy je 459a.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorský výbor k návrhu zákona podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 595 z 13. septembra 2011 pridelila vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 459, na prerokovanie týmto výborom: Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorskému.
Výbory prerokovali predmetný návrh zákona v stanovenej lehote.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona podľa § 75 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Výbory, ktoré rokovali o uvedenom vládnom návrhu zákona, súhlasili s vládnym návrhom zákona a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky návrh zákona schváliť s pripomienkou. Ide o legislatívnu úpravu. Gestorský výbor odporúča o pozmeňovacom návrhu, o pozmeňovacom a doplňujúcom návrhu hlasovať a tento schváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom 3 tejto správy a v stanoviskách poslancov vyjadrených v rozprave k tomuto..., vlastne toto som už postúpil príliš ďaleko.
Ďakujem pekne, pán podpredseda, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

20.10.2011 o 16:30 hod.

Ing.

Martin Pado

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:33

Martin Pado
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Ja budem len veľmi krátko. Ja som to už hovoril aj v prvom čítaní, že tento zákon je z môjho pohľadu zákon, ktorý kvalitatívne posúva civilnú ochranu aj v oblasti vymedzenia povinností a definície podmienok do iného svetla. Ja sa teším, že tomu je tak. Zvlášť sa teším tomu, čo ste, pán minister, povedali, že teda konečne bude fungovať systém, ktorý bude zabezpečovať odškodnenie podľa istých pravidiel. Nie tak, ako tomu bolo vždy doteraz, že sa ad hoc, podľa toho, kedy na to bolo a kedy nebolo, tie financie dávali.
Chcem len jednu vec pripomenúť, aby sa nezabudlo na toto postavenie civilnej ochrany aj čo sa týka postavenia civilnej ochrany v štruktúre ministerstva vnútra. Aby sme nezabúdali na pracovníkov, ktorí sú na jednotlivých úradoch štátnej správy, na obvodných úradoch, kde majú svoje postavenie, kde majú svoje úlohy a aby sa, nevravím o tom, že je to vaša snaha, ale môže byť snaha niektorých ľudí, aby sa ich postavenie zamieňalo s niečim iným. Tí ľudia na úradoch slúžia ako servisné pracovisko, ako tí, ktorí zabezpečujú naozaj ochranu obyvateľov v mierových podmienkach, majú svoje postavenie. Takže budem veľmi rád, ak sa aj v budúcnosti to, o čom svedčí tento zákon, bude napĺňať aj v praxi.
Ďakujem veľmi pekne a dúfam, že ten zákon nájde podporu, tak ako ste o ňu, pán minister, žiadali.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

20.10.2011 o 16:33 hod.

Ing.

Martin Pado

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:35

Daniel Lipšic
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja len zareagujem stručne. Faktom je, že Slovensko je postihované živelnými pohromami príliš často a akoby častejšie ako v minulých rokoch. Vždy som prekvapený, keď počujem, že prišla storočná voda, len problém je, že chodí každý druhý rok.
Čo spomínal pán poslanec Pado, to bude, samozrejme, že vec pre budúcnosť koncepčná, ako budovať vôbec integrovaný záchranný systém. Áno, sú aj názory, že by mala existovať pod ministerstvom vnútra osobitná inštitúcia, Národný úrad pre krízové situácie a s tým aj potom súvisí, kde by boli zaradení v teréne ľudia, ktorí dnes sú na obvodných úradoch, a to je, samozrejme, už otázka koncepčná. Takisto je otázka, aké má, má mať právomoci samospráva pri riešení živelných pohrôm, pretože, samozrejme, kvalifikácia, kompetencie, schopnosti starostov na malých obciach sú veľmi variabilné. Niekde to zvládajú veľmi dobre, niekde veľmi zle. Takže to sú veci, o ktorých bude treba hovoriť s jedným cieľom, bez nejakých predsudkov, predsudkov vonkajších. S jedným cieľom, aby ten stav záchranných prác, zabezpečovacích prác v prípade živelnej pohromy bol čo najefektívnejší a z toho by mal sa potom, samozrejme, vyvinúť nejaký model, ktorý bude najfunkčnejší. Máme príklady aj z iných krajín, sú rôzne, samozrejme, a bude o tom treba, povedal by som, v budúcnosti s otvorenou mysľou diskutovať.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

20.10.2011 o 16:35 hod.

JUDr.

Daniel Lipšic

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:37

Daniel Lipšic
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predseda, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, predmetom úpravy navrhovanej novely zákona sú najmä organizačné a systemizačné zmeny v Hasičskom a záchrannom zbore, súvisiace so zlúčením Hasičského a záchranného útvaru hlavného mesta Bratislavy s Okresným riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru v Bratislave.
Zostáva zachovaný jeho názov, zostáva ako organizačný útvar na úrovni okresného riaditeľstva. Od týchto nadväzujúcich organizačných a systemizačných zmien sa očakáva zefektívnenie operatívnej zásahovej činnosti, ako aj výkonu štátnej správy v Hasičskom a záchrannom zbore. V návrhu sú obsiahnuté aj ďalšie zmeny, ktoré súvisia so zefektívnením niektorých ustanovení štátnej služby hasičov a príslušníkov Horskej záchrannej služby. A priamo alebo odkazom na Zákonník práce sa preberajú smernice Európskej únie, ktoré garantujú zvýšenú ochranu príslušníčkam Hasičského a záchranného zboru, Horskej záchrannej služby na materskej dovolenke alebo rodičovskej dovolenke, tehotným príslušníčkam a príslušníčkam do konca deviateho mesiaca po pôrode.
Návrh zákona bol prerokovaný v určených výboroch, z ktorých vzišlo šesť pripomienok, ktoré odporúčam, tak ako to navrhuje gestorský výbor, schváliť.
Vážený pán predseda, vážené pani poslankyne, páni poslanci, dovoľujem si vás, rovnako ako v predchádzajúcich bodoch, požiadať o podporu návrhu zákona v intenciách pripomienok, ktoré sú uvedené v spoločnej správe.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

20.10.2011 o 16:37 hod.

JUDr.

Daniel Lipšic

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:39

Andrej Ďurkovský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predseda. Vážený pán predseda, vážený pán minister, vážené kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som vám predniesol spoločnú správu k predmetnému návrhu zákona.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj ako gestorský výbor k predmetnému vládnemu návrhu zákona podáva Národnej rade túto spoločnú správu výborov.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 596 z 13. septembra 2011 pridelila vládny návrh zákona ústavnoprávnemu výboru, výboru pre financie a rozpočet, výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj, výboru pre sociálne veci, výboru pre obranu a bezpečnosť.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému vládnemu návrhu zákona.
Výbory Národnej rady, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený, zaujali k nemu nasledovné stanoviská.
Ústavnoprávny výbor, výbor pre financie a rozpočet a výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj s vládnym návrhom zákona súhlasili a odporučili ho Národnej rade schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci s návrhom súhlasil a odporúča Národnej rade ho schváliť.
Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť neprijal platné uznesenie, keďže navrhnuté uznesenie nezískalo potrebný súhlas požadovanej väčšiny poslancov.
V bode 4 spoločnej správy sú uvedené jednotlivé body, tak ako hovoril pán minister, nebudem ich všetky čítať, máte ich v spoločnej správe uvedené.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom 3 tejto správy v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov, predpokladám teda, že budú predložené ešte podľa mojej informácie, uvedených v spoločnej správe a prednesených v rozprave, odporúča tento návrh schváliť.
Ďakujem pekne. Pán predseda, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

20.10.2011 o 16:39 hod.

Ing.

Andrej Ďurkovský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:43

Marián Radošovský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, kolegovia, dovoľte mi, aby som v mene skupiny poslancov predniesol pozmeňujúce a doplňujúce návrhy k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 315/2001 Z. z. o Hasičskom a záchrannom zbore v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení zákona č. 314/2001 Z. z. o ochrane pred požiarmi v znení neskorších predpisov, ktoré sú vlastne predložené k parlamentnej tlači 474.
Cieľom nášho návrhu je upresniť kompetencie Hasičského a záchranného útvaru hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy po jeho začlenení do Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Bratislave.
Návrh tiež upresňuje postavenie Hasičského a záchranného útvaru hlavného mesta Slovenskej republiky ako okresného riaditeľstva. Navrhované zmeny sú plne v súlade so zámerom vlády v predloženom vládnom návrhu zákona, preto vás chcem požiadať o jeho podporu a podporu aj pri schválení.
Dovoľte, aby som teraz prečítal pozmeňujúci a doplňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona č. 315.
V bode 1 je navrhovaná takáto zmena. V čl. I. za bod 8 vložiť nový bod 9, ktorý znie: V § 5 ods. 2 znie: "Sídla okresných riaditeľstiev zboru a Hasičského a záchranného útvaru hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy, územné obvody krajských riaditeľstiev zboru, Hasičského a záchranného útvaru hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy a okresných riaditeľstiev zboru, ako aj sídla hasičských staníc ustanoví všeobecne záväzný právny predpis, ktorý vydá ministerstvo."
Nasledujúce body prečíslovať.
Vzhľadom na navrhované začlenenie Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Bratislave do Hasičského a záchranného útvaru hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy je potrebné doplniť splnomocňovacie ustanovenia a následne upraviť vo vykonávacom predpise sídlo a územný obvod Hasičského a záchranného útvaru hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy.
Druhý navrhovaný pozmeňujúci návrh. V čl. I v bode 82 na konci pripojiť za slová, citujem a za slová "na územie kraja" sa vkladajú slová "a hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy".
S odôvodnením, že pre riadiace funkcie v Hasičskom a záchrannom útvare hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy sa navrhuje ponechanie zaradenia do 8. platovej triedy, a to z dôvodu rozsahu plnenia povinností pri plnení úloh na území bývalých piatich okresov hlavného mesta. Veľkosťou a rozsahom realizovaných činností bude tento útvar porovnateľný s krajským riaditeľstvom. V doterajšej systemizácii sú riadiaci príslušníci v Hasičskom a záchrannom útvare hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy zavedení taktiež v 8. platovej triede.
3. bod pozmeňujúceho návrhu. V čl. II navrhovaný bod 4 nahradiť týmto znením: 4. V § 22 ods. 2 znie: "Na území hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy vykonáva pôsobnosť okresného riaditeľstva Hasičský a záchranný útvar hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy."
Navrhuje sa, aby Hasičský a záchranný útvar hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy plnil v plnom rozsahu úlohy Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru na území hlavného mesta Slovenskej republiky. Na území Bratislavy by teda neplnili úlohy na tej istej úrovni dva orgány, čo je z hľadiska riadenia efektívnejšie.
4. bod pozmeňujúceho návrhu. V čl. II vypustiť body 10, 13, 21 a 23. Nasledujúce body prečíslovať.
Bod 5 pozmeňujúceho návrhu. V článku II za bod 13 vložiť nový bod 14, ktorý znie: Bod 14. V § 37 ods. 1 písm. i) sa vypúšťajú slová, citujem: "a Hasičského a záchrannému útvaru", pardon, citujem, "a Hasičskému a záchrannému útvaru hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy". Nasledujúce body prečíslovať.
Bod 6. V článku II za bod 16 vložiť nový bod 17, ktorý znie: V § 44 ods. 2 sa za slovami "krajské riaditeľstvo" vypúšťa čiarka a slová "Hasičský a záchranný útvar hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy". Nasledujúce body prečíslovať.
Bod 7 pozmeňujúceho návrhu. V čl. II bod 17 nahradiť týmto znením: V § (Zakašľanie.), pardon, v § 49 ods. 2 sa vypúšťa 3. veta.
Bod 8 pozmeňujúceho návrhu. V čl. II bod 18 nahradiť týmto znením: V § 53 ods. 1 v 2. vete sa vypúšťa text za bodkočiarkou a posledná veta.
Bod 9 pozmeňujúceho návrhu. V čl. II bod 20 nahradiť týmto znením: V § 56 ods. 3 sa vypúšťa 3. veta.
Všetky tieto návrhy 4 až 9, sa vlastne jedná o legislatívne úpravy nadväzujúce na úpravu uvedenú v bode 3.
Ďakujem pekne za pozornosť a poprosím o podporu tohto pozmeňujúceho návrhu. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

20.10.2011 o 16:43 hod.

Ing.

Marián Radošovský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:49

Martin Pado
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán predseda, ďakujem pekne za slovo. Vážený pán minister, dámy a páni, máte v laviciach rozdaný pozmeňovací návrh, ktorý som podával pôvodne, ktorý sa zaoberal problematikou práve rušenia právnej subjektivity Hasičského a záchranného útvaru hlavného mesta Bratislava, tento návrh môžete zlikvidovať, nepodávam ho. Verím, že táto zmena neprinesie nič negatívne, ale len pozitívne v tom duchu, ako ste, pán minister, hovorili. A dúfam, že aj to postavenie hasičov bude vylepšené práve preto a je mojím cieľom, aby tento zákon prešiel. Takže kvôli tomu radšej od tohto kroku ustupujem.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

20.10.2011 o 16:49 hod.

Ing.

Martin Pado

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:51

József Nagy
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predseda, vážené poslankyne, vážení páni poslanci, vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 24/2006 o posudzovaní vplyvov na životné prostredie bol prerokovaný a schválený vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky s čiastkovými zmenami uvedenými v spoločnej správe. Návrhom zákona sa reaguje na formálne oznámenie a odôvodnené stanovisko Európskej komisie, v ktorých upozornila na neúplnú transpozíciu niektorých článkov smernice Európskeho parlamentu a Rady 2001/42 z roku 2001 o posudzovaní účinkov určitých plánov a programov na životné prostredie. Úpravy, smerujúce k zosúladeniu zákona s právom Európskej únie, sa týkajú najmä časti zákona, upravujúceho posudzovanie návrhov strategických dokumentov a strategických dokumentov s celoštátnym dosahom. Návrh novely zákona doplnil aj ustanovenia, týkajúce sa zainteresovanej verejnosti, ktorých cieľom je zosúladiť slovenskú legislatívu s Aarhuským dohovorom, a tiež tiež ustanovenie, zohľadňujúce požiadavky praxe. Zároveň sa v článkoch 2 až 5 novelizujú súvisiace ustanovenia stavebného zákona, vodného zákona, zákona o ochrane prírody a krajiny a zákona o environmentálnom fonde. Vážení poslanci, verím, že navrhovaný zákon po jeho prerokovaní vo výbore schválite.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

20.10.2011 o 16:51 hod.

Ing.

József Nagy

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video