60. schôdza

15.3.2022 - 30.3.2022
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

17.3.2022 o 15:31 hod.

MUDr.

Miroslav Urban

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 15:29

Milan Mazurek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja dovolím si citovať si z osobitnej časti dôvodovej správy: „Vzhľadom na rozšírenie určenia ozbrojených síl aj na plnenie úloh NATO na území Slovenskej republiky navrhuje sa spresniť ustanovenie o použití zbrane alebo vojenského zbraňového systému na vysielanie varovných výstrelov alebo varovných svetelných signálov na prerušenie letu vzdušného objektu“ a tak ďalej a tak ďalej. Čo toto má spoločné s pomocou ukrajinským ženám a deťom? To je celé, na čo poukazujeme. My by sme vám to skrátené legislatívne konanie podporili, lebo veď je to aj v našom záujme, staráme sa o tých ľudí a chceme im zabezpečiť plnohodnotný prístup ku všetkým službám, ktoré štát poskytuje. Ale prečo do toho ťaháte varovné výstrely, svetelné signály a obmedzovanie letu nejakých stíhačiek. O tom to celé je. Prečo to v tom zákone je?
Ja viem, že je v záujme vlády, keď si chce nejakú takúto vojenskú záležitosť presadiť, aby to mohla, to mohla prilepiť k niečomu, čo je v záujme celej spoločnosti a čo môžu rýchlo schváliť. Ale o takýchto procedúrach majú diskutovať odborníci, vojenskí experti a baviť sa o detailoch a nemá to byť v skrátenom legislatívnom konaní len tak hodené do Národnej rady a prilepené k zákonu, ktorý svojím spôsobom nikoho nevyrušuje. Čiže presne o toto nám ide a kvôli tomu to skrátené legislatívne konanie nepodporíme a vystupujeme z toho dôvodu, aby sme vám to jasne povedali. Aby tu nemohli prísť hlasy či už nejakých proamerických médií, alebo politikov, ktorí povedia, pozrite tá opozícia nechcela pomôcť ženám a deťom. Nie. Tá opozícia im pomáha všetkými možnými spôsobmi. Nebudem to tu opakovať ako napríklad v týchto prípadoch, ktoré sme spomínali.
Ale vy nám nedávate inú možnosť, ako nepodporiť toto skrátené legislatívne konanie. A to nás naozaj mrzí.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

17.3.2022 o 15:29 hod.

Bc.

Milan Mazurek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 15:31

Miroslav Urban
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Veľmi rád by som tento návrh zákona podporil, naozaj. Ak máme pomôcť utečencom z Ukrajiny, v pohode. Ale prečo do toho naozaj pletiete to NATO? Prečo by mali byť, časť jednotiek Ozbrojených síl Slovenskej republiky by mala spadať pod, do pôsobnosti veliteľa NATO. Načo to ste tam dali? Prečo to nemohol byť iný návrh zákona?
A čo spomínal kolega pán Suja, v tom návrhu zákona je spomenutá neodkladná zdravotná starostlivosť pre utečencov, ktorá nie je ďalej bližšie definovaná, že čiže aj on sám mal tie problémy, ako budú ošetrené deti ukrajinské, či majú naozaj nárok na medikáciu, či môžu dostať tí ukrajinskí utečenci napríklad onkologickú liečbu kompletnú, diagnostickú, terapeutickú, alebo je to len neodkladná zdravotná starostlivosť, ktorá sa týka len bezprostredne ohrozenia života. Načo tam dávate to NATO? Bol to zámer, určite to bol zámer, aby to prešlo. Bohužiaľ, takýto návrh zákona nemôžem podporiť.
Ďakujem.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

17.3.2022 o 15:31 hod.

MUDr.

Miroslav Urban

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 15:32

Eduard Kočiš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Veľmi pekne ďakujem za slovo, pán predsedajúci. Pán kolega Suja, naozaj tuná len z úplnej a čistej praxe, ktorou pre... ktorou vlastne sa pretĺka už niekoľko dní, poukázal na všetky nedostatky, na všetky problémy a na všetky zákutia tej veľmi komplikovanej situácie a geopolitickej hry, ktorá vznikla aj na území Slovenskej republiky.
Čo sa však týka zákona, ktorý tuná predkladajú predkladatelia alebo vláda do Národnej rady Slovenskej republiky v skrátenom legislatívnom konaní a žiadajú o skrátenie lehoty, tak je tam 95 % naozaj fantastických vecí, ktoré by sme nemali problém v žiadnom prípade podporiť. Nemocenské poistenie, poistenie dôchodkové, povinné sociálne poistenie - super, tolerovaný pobyt odídenca z krajiny na území Slovenskej republiky - fantázia. Možnosť zamestnania sa odídenca a pomoc pri hľadaní zamestnania - bez problémov, všetko súhlasíme. Konanie o udelení azylu voči občanovi Ukrajiny - nemáme s tým najmenší problém. Oslobodenie od úhrady za diaľničnú známku - logika veci káže, že by, že bolo by to dobré, bolo by to fajn, možnosť preukázania bezúhonnosti, odpustenia nejakých týchto poplatkov - všetko fajn, flexibilita v rámci trhu práce - nemáme s tým problém. Dočasné útočisko, jeho udelenie - tiež je to super vec. Právna úprava týkajúca sa akýchkoľvek peňažných prostriedkov, ktoré budú dostávať zo strany štátu - len to plne podporujeme. Poskytnutie príspevku na ubytovanie pre poskytovateľa ubytovania - takisto super, pretože Slováci chcú pomáhať tým Ukrajincom a zaslúžia si aspoň minimálnu pomoc.
Ale, pre boha živého, prečo ste tam, vláda Slovenskej republiky, dali tento hnusný, odporný prílepok, čo má táto pomoc Slovenska Ukrajincom a ukrajinským občanom, ženám, deťom, prevažne spoločné a spojené s obmedzovaním letov a letovej prevádzky nejakých stíhačiek, nejakých bezpečnostných výstrelov, varovných výstrelov, jednoducho je to totálny blud, a keď už si človek naozaj myslí, že už ho nedokážete ničím prekvapiť, opäť sa stane niečo iné a prekvapíte ešte viac.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

17.3.2022 o 15:32 hod.

Mgr.

Eduard Kočiš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 15:34

Ondrej Ďurica
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. No už sme si pomaly zvykli, že aj ten najlepší úmysel alebo zákon, ktorý sa javí ako absolútne priechodný, dá sa povedať, jednohlasne, tak skrýva nejaké huncútstvo a, žiaľ, je to aj tento prípad, kedy by sme veľmi radi skutočne podporili túto iniciatívu, pretože je absolútne jasné, že tým ľuďom treba pomôcť a treba nastaviť ten proces tak, aby tá pomoc bola rýchla, pretože tá situácia sa mení, je dramatická a takáto právna úprava má svoj zmysel, ale dovolím si len poznamenať, že vojenská problematika v situácii, v ktorej sa nachádzame, si vyžaduje, alebo tá téma si vyžaduje úplne iný formát. T
akže je to nešťastné a je to podľa mňa aj nefér voči opozícii, pretože bez tohto by sme mohli v Národnej rade jednohlasne schváliť tento zákon alebo zahlasovať zaň.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

17.3.2022 o 15:34 hod.

Ondrej Ďurica

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 15:35

Milan Potocký
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Ja som bol v posledných týždňoch viackrát na hranici vo Vyšnom Nemeckom alebo vo Veľkých Slemenciach, a tak ako ste povedali, idú na doraz nielen dobrovoľníci, samosprávy, ale aj mnohí štátni úradníci, policajti, colníci, takisto aj cudzí štátni vojenskí príslušníci alebo policajti z Českej republiky. Ja si vážim, že aj vy osobne ste sa ujali niektorých utečencov a im pomáhate osobným príkladom.
Treba povedať, že tento konflikt na Ukrajine pre Slovensko neznamená len humanitárnu krízu a utečeneckú krízu, ale zároveň predstavuje aj bezpečnostné riziko. Preto je tam ten prílepok, ktorý kritizujete, lebo na východnom Slovensku ľudia majú naozaj obavy aj z toho, že nejaká zblúdilá raketa môže ohroziť obyvateľov východného Slovenska. Sami veľmi dobre viete, že niektoré letecké útoky boli pár kilometrov od slovenských hraníc, 120 km, 20 km od poľských hraníc, preto je veľmi dôležité zabezpečiť aj bezpečnostnú situáciu našej krajiny a tento vzdušný priestor.
Preto je tu ten prílepok.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

17.3.2022 o 15:35 hod.

Milan Potocký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 15:36

Ondrej Dostál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Rád by som pánovi poslancovi Sujovi a jeho kolegom z Republiky, ktorí tu dookola čosi omieľajú o nejakom prílepku, pripomenul, že teraz rokujeme o návrhu na skrátené legislatívne konanie, o vládnom návrhu zákona o niektorých ďalších opatreniach v súvislosti so situáciou na Ukrajine. Ešte raz: vládny návrh zákona o niektorých ďalších opatreniach v súvislosti so situáciou na Ukrajine.
A toto so situáciou na Ukrajine súvisí. Aj tento článok. Prílepok nie je to, že v zákone alebo v návrhu zákona, ktorým sa novelizujú viacej zákonov, je niečo, čo sa vám nepáči, za čo vy nechcete hlasovať. To máte teda pomýlenú definíciu prílepku, lebo definícia prílepku, ako o nej hovorí zákon o rokovacom poriadku, v § 94 ods. 3 hovorí o tom, že pri prerokúvaní návrhu zákona nemožno podať návrh, ktorým sa mení alebo dopĺňa iný zákon, ktorý obsahovo nesúvisí s prerokúvaným návrhom zákona.
Čiže prílepkom, klasickým prílepkom je, ak sa prerokúva nejaký návrh zákona, pridá sa tam nejaký iný článok, ktorý ale nesúvisí s tým, s tým prerokúvaným návrhom zákona, až v priebehu legislatívneho procesu, lebo to potom nie je normálny legislatívny proces, a v tomto prípade ani skrátený legislatívny proces, ale aj v takom prípade možno pridávať aj nové články a novelizovať iný zákon, ak to obsahovo súvisí.
A tvrdiť, že posilnenie našej obranyschopnosti nesúvisí s tým, že Putinovo Rusko útočí na nášho suseda Ukrajinu, je úplne pomýlené.
Ešte raz, prílepok je niečo úplne iné ako to, že vám sa niečo nepáči.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

17.3.2022 o 15:36 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 15:38

Štefan Kuffa
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán kolega, ty si to tak mimovoľne ako povedal, že mnohé tie veci zostávajú na pleciach charity a samospráv, zdá sa to ako skoro nepovšimnuteľné, ale toto bola veľmi vážna veta, lebo v podstate tá ťarcha predovšetkým má byť na pleciach nášho štátu. Hej, aj od samého začiatku toho konfliktu, aj tie vyjadrenia našich štátnych predstaviteľov, ja som ich vnímal dosť také ako agresívne a militantné, nepáčili sa mi a presne tak, jak v tomto zákone tuná je, tak je to v duchu a rétoriky súčasnej vlády, kde vlastne humanitárna a vojenská pomoc ako keby bola tá istá. No nie je.
Viete, aby my sme posielali 1 200 delostreleckých granátov na Ukrajinu, je čosi neprijateľné. Toto, čo minister ako povedal, 120 mm kanóny Ukrajincom že by sme posielali, nie je to prijateľné. Čo na jednej strane vykrikujeme, že sme za to, aby ten konflikt čo najskôr skončil, a na druhej strane stále dodávame zbrane. To je čosi, čo, s čím sa nedá ako stotožniť. Humanitárnu pomoc áno, a pomoc tým ľuďom, ktorí utekajú pred vojnou, tak je to veľmi ako potrebné. Ale štát tuná zlyháva na celej čiare. Premiér nakoniec po nejakých tých dňoch to aj priznal, že štát nezvláda túto utečeneckú krízu. Šťastím je možno pre Slovenskú republiku to, že väčšina tých ľudí, ktorí prechádzajú našou hranicou, v podstate ani tu nezostávajú, veľmi krátko sa tu zdržiavajú - máš sám ako s tým skúsenosti - a pokračujú ďalej ako na západ, lebo tuná nie sú ako vytvorené podmienky.
Naša krajina nie je pripravená na to, aby sme pripravili tuná dôstojný život pre utečencov z Ukrajiny.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

17.3.2022 o 15:38 hod.

PhDr.

Štefan Kuffa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

15:40

Miroslav Suja
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Pán poslanec Potocký, môžte hovoriť, čo chcete, štát zlyhal. Ja keď som volal na políciu do Detvy, zástupca náčelníka Hakel povedal, že nevie, čo ako má robiť, že zistí, zavolá, pošle mi email. To si viem zistiť aj sám, keď potrebujem nejakú informáciu, keď mám utečencov nastúpených pred ubytovňou, že ako mám pokračovať ďalej, takže nie je to tak, ako hovoríte.
A čo sa týka toho druhého, že sa boja. Súhlasím, chráňme hranicu! Prečo to neni v samostatnom zákone? Čo bránilo tomu, pán poslanec Potocký, aby to nebolo v samostatnom zákone? Ja si myslím, že nie, že absolútne nič, nič. Viete čo, bolo by tu zo 140 poslancov, lebo nikdy sme tu nie všetci, 140 za.
A, pán poslanec Dostál, viete, vy si to môžte obhajovať, ako chcete, ale pravda je taká, ako som už povedal, nič by sa nebolo stalo, keby toto nebolo v samostatnom zákone, a môžte si vy tu obhajovať to, ako chcete, či je to prílepok, alebo neni podľa rokovacieho poriadku, to je úplne, úplne jedno. Výsledok je taký, že dobrý zákon ste úplne, ale úplne pokazili. Kľudne to mohlo byť zákon č. 3 a vôbec sme sa nemuseli o tom baviť, lebo áno, ak sa ľudia boja, tak zabezpečme ochranu hraníc, ja s tým nemám problém. Ale nemá to čo robiť v tomto, lebo zbytočne sa tu len rozpráva, už dávno to malo byť schválené.
Ale vy nikdy nedokážete nič priniesť také, čo by ľuďom pomohlo bez toho, že by ste tu nerozprúdili vášne a že by sa to dalo jednoduchšou cestou!
Skryt prepis

17.3.2022 o 15:40 hod.

PaedDr. Mgr.

Miroslav Suja

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

15:45

Richard Sulík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán poslanec Suja, vaša posledná veta bola, že sme tu rozprúdili vášne, no rozvášnili ste sa tu (povedané so smiechom) najmä vy, možno kolegovia, však všetci ostatní sú úplne kľudní a možno ste taký samonasierací typ, to neviem, ale myslím si, že Ondrej Dostál nám to veľmi dobre a zrozumiteľne vysvetlil, a za seba chcem povedať, že na vláde, keď sme toto riešili, tak ja som vôbec nerátal s tým, že chcete podpo... že by ste podporili čo len časť nejakého zákona, vôbec mi to nenapadlo. (Reakcia z pléna.)
Veď v poriadku, však nechodím sem do parlamentu, budem to vedieť nabudúce, samozrejme, som rád, keď zákon má čím širšiu parlamentnú podporu, je to aj silný signál do spoločnosti, ja som napr. s tým nerátal, ale ešte raz, ako vám aj Ondrej Dostál prečítal, toto nie je návrh zákona na pomoc obyvateľom, občanom Ukrajiny utekajúcim na Slovensko, toto je návrh zákona o niektorých ďalších opatreniach v súvislosti so situáciou na Ukrajine, a aká je tam situácia teraz, tak v súvislosti s touto situáciou je primeraná, pre mňa osobne žiaduce a nevyhnutné podporiť alebo posilniť aj ochranu našej východnej hranice, sme členmi NATO, chvalabohu, a viem, že medzičasom veľká väčšina obyvateľstva chce byť v NATO, a to je dobre, lebo nebolo to vždy tak. Viem, že vy ste proti členstvu v NATO, je to vaše dobré právo, no ale tak, my teraz predkladáme tie zákony a čiste z pragmatického hľadiska tak dali sme to do jedného. Ja som tušil, už len tá rozprava, ktorá tu teraz trištvrte hodiny prebiehala, nemusela byť, kebyže toto viem, tak možno by som kolegom navrhol, skráťme to, ale menej času by to aj tak netrvalo.
No a povedali ste teda, to bol asi, vy pán Mazurek, že nejakým prílepkom vojenské veci k pomoci matkám, ale jedno aj druhé súvisí so situáciou na Ukrajine.
A posledná vec, na ktorú chcem v krátkosti reagovať, teda že namiesto týchto prílepkov sme mali, teraz citujem vás, pán Mazurek, „predstaviť nejakú pomoc ťažko skúšanému slovenskému národu“, tak to bude hneď v tom ďalšom skrátenom konaní, ktorý predkladám ja, teda ktorý je z MH, a tam teda, dúfam, že nenájdete nič, čo by len vzdialene mohlo súvisieť s NATO, a že to druhé podporíte, ale to vyslovím... to vysvetlím a obhájim potom.
Ďakujem pekne za pozornosť.
Skryt prepis

17.3.2022 o 15:45 hod.

Ing.

Richard Sulík

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

15:45

Richard Sulík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Tak predkladám druhý návrh na skrátené legislatívne konanie, opäť by som chcel poprosiť sa vyjadrovať k tomu samotnému skrátenému konaniu, a nie k obsahu zákona, lebo o tom bude rozprava zajtra. Môj ten predošlý apel, resp. prosba, moc, moc to nepadlo na úrodnú pôdu, ale možno sa zadarí tentokrát, tak dovoľte mi povedať v krátkosti, o čo ide.
Máme regulované ceny elektriny do 30 MWh ročnej spotreby, pre informáciu priemerná domácnosť spotrebuje 2,4, čiže naozaj toto pokrýva spoľahlivo všetky domácnosti a aj také tie maličké firmy. A v prípade plynu... a aj platí to... a platí to aj, keď domácnosť vykuruje elektrinou. A v prípade plynu je to až 100 MWh spotreby. Priemerná spotreba plynu je asi 8 v jednej domácnosti priemernej.
No a ono toto celkom dobre funguje, ale čo sa ukázalo, je, že, keď vykuruje tepláreň, nejaká tepláreň, máme na Slovensku približne 340 teplární, teda tých CZT, centrálny zásobovateľ teplom, tak aj tá cena tepla je regulovaná, čiže tam je to tiež podchytené. Tam niekoľko z tých 340, asi 50 teplární zanedbalo svoju povinnosť, tak ony na to doplatili, nie domácnosti. Čiže domácnosti sú celkom zdatne pokryté reguláciou v oblasti elektriny a s drobnými nedostatkami aj v oblasti plynu a tepla.
A ten problém, ktorý sa ukázal, je ten, že keď máte domovú kotolňu, to znamená 20 bytov v bytovke sa zloží, kúpia si, zainvestujú do kotolne, kupujú tento plyn, tak ich spotreba je viac ako 100 MWh plynu ročne a už nie sú regulovaní v cenách. A tu sa stali, tu sa teraz zbiehajú dva efekty. Jednak je, jeden je taký, že mnoho týchto bytových spoločenstiev alebo tých domových kotolní, alebo správcov tých bytov to jednoducho zanedbalo, nesplnili si úlohu. Vedeli, že nie sú regulovaní, však sa roky toho domáhali, že nechcú byť regulovaní. Oni presne vedeli, čo to je byť, alebo nebyť regulovaní, vedeli o tom, ale sa jednoducho na to vykašľali, preto sme aj urobili také núdzové opatrenie začiatkom tohto roka, že sme stropli tú cenu.
Povedali sme, O. K., nakúpili plyn horšie ako 79 na MWh vrátane DPH a všetkých poplatkov, tak toho už nebudem ďalej trestať, tak môže to dostať od SPP, túto cenu, z 940 takýchto bytových spoločenstiev sa prihlásili, približne polovica. No a teraz ale to je len jeden dôvod, že zanedbali svoju povinnosť.
Druhý dôvod je, že nemusia to tak dobre vedieť nakúpiť ako profíci z SPP. Toto teraz hovorím s plnou vážnosťou. Na SPP je tlupa ľudí, ktorí toto robí profesionálne a sú v tom fakt dobrí. Ja teda do týchto forwardov a spotov vidím tak čiastočne, dostatočne na to, aby som vedel posúdiť, kto si robí dobre svoju robotu, ale nie dostatočne na to, aby ja som ju vedel robiť, ale musím povedať, že tam sú naozaj machri a robia to veľmi sofistikovane a robia to spravidla lepšie, ako si to bude robiť taká domácnosť, teda taká tá domová kotolňa, nejaké spoločenstvo vlastníkov bytov, kde to, alebo kde to riadi nejaký dôchodca pomimo a podobne, a preto dochádzame s takým návrhom, že kto chce, toto je len dobrovoľne, kto chce, ten sa môže zapojiť do tej regulácie.
Regulácia len tento rok tak strašne výhodná, lebo sme v tom roku, kedy ešte minulý rok bola cena plynu nízka, takto pred rokom vyletela šialene rýchlo a šialene vysoko - ale aj to šialene rýchlo je dôležité - a zaskočila mnohých, zaskočila firmy a teraz by všetci chceli byť regulovaní, lebo tá regulácia, samozrejme, tlmí tieto velikánske výkyvy, a toto nejde a už budúci rok nemusí regulácia byť vôbec výhodná, dokonca keď si zanalyzujete posledných 15 rokov, tak je skôr nevýhodná regulácia, ale je tu ten faktor s tým, že závisí aj od toho, kto nakupuje cenu plynu do budúcna, a keď to robia naozaj profíci, ktorí možno nemajú veľké oči, že teraz narýchlo tu zarobím ešte, ešte 5 eur navyše, ale ktorí idú na to na základe, na základe toho, že si povedia, ktoré ceny sú referencované, ktoré ceny vstupujú do regulácie, kedy sa robí najlepšie forward , ktorí to, samozrejme, aj spoja s tým, že musí sa v prípade plynu, zásobníky sa musia napĺňať a tak ďalej. Tak naozaj to môže byť spravidla, alebo som presvedčený, že to je spravidla lepšie, ako keď si to robí nejaké spoločenstvo vlastníkov bytov.
Preto sme sa na ministerstve hospodárstva rozhodli, že umožníme im vstup do tej regulácie. O tomto bude ten zákon, ktorý tu budem zajtra obhajovať, ale teraz dôjdem k tomu, prečo je nutné to skrátené legislatívne konanie.
Je to preto, lebo to referenčné obdobie začína 1. apríla a podľa toho sa nakupuje plyn na ďalšiu sezónu. Nebudem to tu teraz ďalej rozoberať, ale je to drobná zmena, zajtra k nej budem hovoriť viac, a keď má byť naozaj plne účinná, tak musíme to spraviť rýchlo. Nevedeli sme to spraviť skôr, tie, ten šialene rýchly nárast cien zaskočil úplne všetkých vrátane mňa osobne. Čiže my teraz reagujeme, reagujeme pomerne rýchlo na vzniknutú situáciu a chcem aj vás, ctení poslanci, poprosiť prispieť k tejto rýchlej reakcii tým, že to dáme skráteným konaním.
Ešte raz, čo je pre mňa kľúčové, nezavádzame, nezavádzame povinnosť, zavádzame možnosť tzv. opt in, to znamená, kto sa rozhodne, že O. K, ja sa s tým nechcem babrať, nechcem na to pamätať a nechcem tam študovať forwardy a spoty, tak ja sa tu prihlásim do regulácie a mám svätý pokoj a viem, že nebudem na tom horšie, ako budú tí klasickí zákazníci SPP. No a toto, keď chceme im naozaj v plnom rozsahu umožniť, tak musíme to schváliť v tomto mesiaci, mesiaci marec. Toto je dôvod, prečo dnes predkladám toto skrátené legislatívne konanie, dúfam, že som vás natoľko presvedčil, že ho podporíte, možno tu dostane viac hlasov ako to, ako prvý návrh skráteného konania.
Ďakujem pekne za pozornosť.
Skryt prepis

17.3.2022 o 15:45 hod.

Ing.

Richard Sulík

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video