7. schôdza

12.5.2020 - 20.5.2020
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.5.2020 o 15:18 hod.

JUDr.

Ján Richter

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:55

Alojz Baránik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Ja by som len potvrdil súhlas so všetkým tým, čo pani kolegyňa Cigániková povedala, pokiaľ ide o urgentnosť tohto návrhu. A s tým, čo povedala o premnožení zdravotníkov zo strany SMER v tých orgánoch tohto parlamentu, by som povedal to, že dokonca v ústavnoprávnom výbore bola situácia, kde bola spomedzi členov strany SMER vtedy, keď mali veľkú prevahu v tomto parlamente, až, dá sa povedať, ústavná väčšina zdravotníkov aj v ústavnoprávnom výbore. Čiže z toho plynie, že nie je zdravotník ako zdravotník a zdravotník zo strany SMER je špeciálna kategória, ktorá zasluhuje aj špeciálne ohodnotenie. A voliči vystavili to hodnotenie a my sa musíme tým riadiť. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.5.2020 o 14:55 hod.

JUDr.

Alojz Baránik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:56

Jana Cigániková
Skontrolovaný text
Ďakujem, pán doktor Baránik (povedané s pobavením), za váš, za váš príspevok. A len chcem pochváliť alebo poďakovať za to, ja som vôbec nevedela, že smerácki zdravotníci sú takto multifunkční, ale teda úprimne dúfam, že v iných výboroch majú lepšie výsledky ako v tom zdravotníckom a že to nedopadne podobne, ako s našimi nemocnicami. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.5.2020 o 14:56 hod.

Mgr. MBA

Jana Cigániková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 14:57

Marek Krajčí
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne aj za túto diskusiu. Ďakujem veľmi pekne. Myslím, že tie argumenty kolegov, ktorí sú za to, aby bolo schválené skrátené legislatívne konanie, sú racionálne. Sú to aj moje argumenty. Rozprávali sme sa o tom na výbore. Len chcem dodať, že aj ja, keď som prišiel na ministerstvo 21. marca, a bola to teda vážna situácia, pretože nikto nevedel, ako sa ďalej táto, v tom čase ešte len epidémia, neskôr vlastne na pandémiu bude vyvíjať, tak našiel som len pandemický plán pre chrípkovú epidémiu, ktorá teda je, ale zistili sme, že sa nedá použiť, a preto sme okamžite museli začať pracovať a vlastne vypracovať nový pandemický plán pre tento nový koronavírus, keďže ide o úplne špecifický typ vírusu, ktorý skrátka sa úplne ináč chová, ako nejaké štandardné iné infekčné agency.
Z toho pohľadu ten návrh, že vytvoriť tu niečo koncepčné do ďalšieho obdobia, si myslím, že vôbec nie je racionálny. Naopak tento návrh bude v šuflíku pre každého, kto by mohol ho použiť, eventuálne modifikovať, do budúcich podobných mimoriadnych situácií sa bude dať použiť.
To, že tie, jeden týždeň sa čaká na to, aby sme ho prijali, musím povedať, že som to niesol trošičku s takým rozčarovaním, pretože som si uvedomoval, že sú tam niektoré ustanovenia, ktoré nutne potrebujeme schváliť. Je tam napríklad ustanovenie, aby komerčné laboratóriá museli prednostne testovať ľudí, ktorí sú indikovaní na testovanie, keďže vieme, že v súčasnosti si tieto komerčné laboratóriá na niektoré mobilné odberové miesta stanovili úplne minimálny počet testov a, žiaľ, vedia si dotestovať potom kvázi samoplatcov, čo je pre nich, samozrejme, výhodnejšie napriek tomu, že aj indikované testovanie je preplácané a uhrádzané z verejného zdravotného poistenia. Takže potrebovali sme tam aj túto jednu vec ošetriť.
Takisto, takže tí, ktorí tento týždeň, ktorý sme stratili v podstate, môžme povedať, že niektorí možno pacienti, ktorí sa nedostali alebo nemohli byť testovaní a napriek tomu boli testovaní samoplatci, práve doplatili na to, že tento zákon nezačal platiť.
Takisto neviem, či viete, ale momentálne teraz, keď je nejaký imobilný pacient a potrebuje byť otestovaný, tak sú viaceré možnosti, akým spôsobom môže byť testovaný. Buď k nemu prídu hasiči, alebo v niektorých prípadoch môžu prísť vojaci, najmä teda do niektorých marginalizovaných komunít, ale najčastejší spôsob, ako sa to realizuje, je, že príde k nemu záchranka, rýchla zdravotná pomoc. Áno, v tom momente tá rýchla zdravotná pomoc realizuje ster takémuto klientovi, napríklad domova sociálnych služieb a pokiaľ niekto z nás by potreboval rýchlu zdravotnú pomoc, lebo by dostal nejakú náhlu cievnu mozgovú príhodu alebo nejaký infarkt myokardu, tak sa môže stať, že práve táto záchranka bude na výjazde, kde bude odoberať odber. A toto tento zákon rieši, pretože legalizuje to, aby odbery mohli realizovať dopravné zdravotné služby, ktoré to budú mať legislatívne ukotvené a môžu si zobrať odberového pracovníka z odberového miesta a s tým zrealizovať tieto odbery u imobilných pacientov. A takýchto dôvodov je tu, samozrejme, oveľa viac v tomto zákone. Tento zákon, vás chcem veľmi pekne poprosiť, aby ste schválili jeho skrátené legislatívne konanie.
Už len k tým epidemiologickým ambulanciám. Pán župan, áno, viem, o čom hovoríte, aj to riešime v pozmeňujúcom návrhu. Pokiaľ vyššie územné celky nechceli to samostatne zriaďovať, môžu na to potom využiť alebo si zriadiť teda nejakú organizáciu, ale nie je to povinné. Pokiaľ budete mať ambulancie pohotovostnej starostlivosti a dôjde k tomu, že táto epidémia bude prudko narastať, a to vlastne rieši tento zákon, tak vy veľmi ľahko na základe tohto zákona budete môcť zmeniť ambulanciu pohotovostnej služby na tzv. COVID epidemiologickú ambulanciu a tým pádom pacienti, ktorí budú nutne potrebovať ošetrenie pri ochorení COVID-19 a budú potrebovať vyšetrenie ambulantné, vaši lekári v samosprávnom kraji ho budú môcť poslať do takejto ambulancie, čo podľa mňa všetci veľmi radi uvítajú. A nakoniec oni sami žiadali, aby takéto COVID ambulancie boli zriadené.
Keď sme prišli s nápadom, ako to zriadiť, my sme nakoniec s nimi debatovali, tak zrazu sa zdalo, že sú neni spokojní, lebo sa báli, že ich VÚC-ky ich tam budú, VÚC-ky ich tam budú posielať, aby tam slúžili a tak ďalej. Nechcem sa k tomu vyjadrovať. Chcem len povedať toľko, že táto legislatíva len stanovuje rámec, na základe ktorého pokiaľ by došlo k druhej vlne, tak vyšší územný celok sa bude môcť rozhodnúť, že zriadi takúto ambulanciu, kde bude dostatok ochranných prostriedkov, ktorý bude zabezpečovať tieto potreby. A my ako ministerstvo zdravotníctva, pokiaľ tá epidemiologická situácia bude naozaj nevyhnutná, na to dáme súhlas a toto tento zákon rieši.
Samozrejme, tie ambulancie nebudeme spúšťať ani otvárať v prípade, že to nebudeme potrebovať. Avšak ktovie, čo tu bude za nejaké ďalšie obdobie. Nakoniec, pokiaľ by sme povolili všetky opatrenia a vieme, že uvoľňujeme opatrenia, tak nikto nevie zaručiť, ten vírus má stále rovnaké vlastnosti, že by sa mohol vyvíjať aj tak, ako sa vyvíja niekde inde. Samozrejme, neželáme si to a verím, že to ani nebude, pretože sme veľmi zodpovedný národ. V tomto chcem naozaj zdieľať optimizmus aj s mojimi kolegami, ale tento zákon nás pripraví na aj reprofilizáciu ambulantnej sféry, ktorú potrebujeme mať v talóne.
Áno, v súčasnosti sa deje cez infektologické ambulancie a som rád, že naše štátne kľúčové nemocnice nám tieto infektologické ambulancie poskytujú na území Slovenska. Áno, je to tak. Avšak pokiaľ by došlo k nejakej ďalšej vlne a bolo by ich treba viac, tak epidemiologické ambulancie, tak ako ich definuje tento zákon, je dobré, že budú môcť vznikať a bude už na to pripravená aj legislatíva.
Tak ešte raz veľmi pekne ďakujem aj za túto debatu a verím, že tento návrh alebo jeho skrátené legislatívne konanie tohto návrhu podporíte.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

12.5.2020 o 14:57 hod.

MUDr.

Marek Krajčí

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 15:04

Jaroslav Naď
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Vážené dámy poslankyne, vážení páni poslanci, veľmi v rýchlosti predkladám na prerokovanie návrh vlády na skrátené legislatívne konanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 281/2015 Z. z. o štátnej službe profesionálnych vojakov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Vládnym návrhom zákona reagujeme na aplikačné problémy, ktoré sa vyskytli pri uplatňovaní zákona o štátnej službe profesionálnych vojakov a tiež zákona o štátnej službe v čase vyhlásenia mimoriadnej situácie a núdzového stavu v súvislosti s ochorením COVID-19.
So záujmom a vzhľadom na nutnosť pružne reagovať, reagovať na meniace sa prostredie, meniacu sa situáciu, ako aj na nutnosť prijímať opatrenia na zmiernenie negatívnych vplyvov súčasnej pandemickej situácie sa navrhuje, aby Národná rada Slovenskej republiky v súlade s § 89 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky prerokovala tento vládny návrh zákona v legislatívnom konaní.
Ďakujem pekne za pozornosť.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

12.5.2020 o 15:04 hod.

PhDr. PhD.

Jaroslav Naď

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:05

Juraj Krúpa
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predseda, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 79 zo 4. mája 2020 pridelil návrh vlády na skrátené legislatívne konanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 281/2015 Z. z. o štátnej službe profesionálnych vojakov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 81, na prerokovanie Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť s tým, že o výsledku prerokovania uvedeného návrhu bude informovať Národnú radu Slovenskej republiky.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť prerokoval návrh vlády na skrátené legislatívne konanie na svojej 5. schôdzi 12. mája 2020 a prijal uznesenie č. 6, ktorým odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vysloviť súhlas s prerokovaním vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 281/2015 Z. z. o štátnej službe profesionálnych vojakov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, čiže tlač 81.
Vážený pán predseda, prosím, otvorte rozpravu.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

12.5.2020 o 15:05 hod.

PhDr.

Juraj Krúpa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 15:08

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán podpredseda Národnej rady. Milé kolegyne, vážení kolegovia, vážený pán minister, áno, diskutujeme o skrátenom legislatívnom konaní. Plne si uvedomujem, že v kontexte COVID-19 je nezbytné konať a rýchlo konať, vrátane skrátených legislatívnych konaní, jednoducho prijímať opatrenie, kompenzácie, aby dopady na firmy, ale aj na jednotlivcov boli čo najmenej viditeľné.
Preto sme aj v predchádzajúcom období podporili, a nie jeden, zopakujem, čo už som tu raz naznačil, za 30 rokov Slovenskej republiky parlament nebol v situácii, že by opozícia podporila toľko vládnych návrhov ako práve teraz. Ale situácia si to vyžadovala a preto nemáme z toho žiadne výčitky. Naopak, sme radi, že spoločne hľadáme spôsoby a opatrenia, ako čo najlepšie vyjsť z tých problémov, do ktorých nás koronakríza dohnala.
No len vychádzajúc z tohto zákona mi je ľúto, ale mám taký pocit, že vláda si už tak trošku zvykla v skrátenom konaní riešiť úplne všetko. A jednoducho schováva za návrhy, ktoré súvisia s COVID-19, aj veci, ktoré s tým nemajú absolútne žiadnu súvislosť. Je to taká hra na slepú babu, preto budem sa držať témy a hovoriť hlavne, prečo si myslím, že nie je naplnená litera zákona ohľadom skráteného konania.
V návrhu sa uvádza, že ak by návrh nebol predložený v skrátenom konaní, došlo by k vážnym hospodárskym škodám a boli by ohrozené základné ľudské práva. Jednoducho uvedené ústavné dôvody.
Pýtam sa predkladateľa, kde a v čom? Opakujem ešte raz, kde a v čom?
Návrh hovorí o štátnej službe profesionálnych vojakov. Tejto časti sa ja veľmi venovať nebudem. Kolegovia, keď bude rozprava v prvom, druhom čítaní, celkom iste zaujmú stanovisko, ale ono do toho zákona bola prepašovaná ďalšia vec, rímska II, ktorá pojednáva o niečom úplne inom, jednoducho o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych služieb a zamestnanosti. Dobre, spojili sa dve veci, ktoré asi veľmi nemajú spolu čo spoločného, ale treba to akceptovať. No jednoducho, ale v čom tkvie ten návrh, ktorý je tu predložený? V čom má byť tá zmena? Navrhujú predkladatelia, aby sa nerobilo výberové konanie, ale aby sa odvolávali a menovali riaditelia okresných úradov práce, sociálnych vecí a rodiny. Zákon o štátnej službe zaviazal a tak sa od jeho účinnosti aj konalo, aby sa robili výberové konania na každé jedno obsadenie tejto funkcie. Tak sa postupovalo a dnes viac ako polovica všetkých riaditeľov úradov práce prešla týmto procesom v zmysle alebo ustanovenia zákona o štátnej službe.
No. To znamená, že ak by som to mal trošku zhrnúť, podstata návrhu je po a), nebudú riaditelia úradu práce v stálej štátnej službe, ale len v dočasnej. Po druhé, to znamená, že nemusí sa robiť výberové konanie na obsadenie tejto funkcie riaditeľa úradu práce. A po tretie, generálny riaditeľ ústredia môže odvolať, prípadne menovať v zmysle Zákonníka práce ako iných zamestnancov. To znamená, neplatia jednotlivé ustanovenia zákona o štátnej službe.
No a moja otázke je: priatelia z vládnej koalície, no a toto je to, čo ste v tom programovom vyhlásení vlády sľubovali? Toto je to čisté, jasné, transparentné? Keď my sa vraciame do minulosti. Tam sme už boli. A povedali sme, že politické funkcie bude snaha maximálne obmedziť a postupovať profesionálne a štandardne. Tí ľudia by mali plniť úlohy profesionálne pre každé jedno politické zoskupenie, ktoré nájde podporu voličov a ujme sa moci a z toho zodpovedajúcich úloh. Samozrejme, toto je úplne proti. Jednoducho povedané, ideme od desiatich k piatim, vraciame sa do minulosti. Možnože keby, ja to tu poviem veľmi otvorene, ste to úplne jasne pomenovali a zmenili a doplnili medzi politické funkcie aj funkciu riaditeľa úradu práce, tak to zoberiem. I keď by sme sa skutočne vrátili desaťročia dozadu, ale vtedy by som to zobral. Ale tento postup, ako volíte teraz, je skutočný návrat niekde do minulosti, návrat a potieranie profesionality štátnej správy, ale naopak, pritvrdenie a ďaleko väčšia politická nominácia strán, ktoré vo voľbách uspeli.
Priznám sa, že je tu pán poslanec Dostál, bola tu spomínaná aj, alebo postup pri schvaľovaní trinásteho dôchodku. Pán poslanec, vás si tak trošku pamätám, že vy ste vždy tak mal záujem veľmi čisto a jasne zdôvodniť, prečo Richter predkladá v skrátenom konaní niečo, čo by nemalo byť alebo nie je v súlade so zákonom. Ja vám kladiem veľmi ľudskú otázku. Máte dojem, že toto je v súlade s ústavou, že čistota toho zákona v skrátenom konaní je jednoducho naplnená? Áno, je pravda, trinásty dôchodok tiež bol predkladaný v skrátenom konaní. Podívajte sa, pani prezidentka povedala, že s vecnou problematikou zákona nemá problém, ale že procedúra podľa jej názoru alebo jej odborníkov nebola v súlade s ústavou a so zákonmi. Obrátila sa na Ústavný súd. No, pani prezidentka, ak ste trošku objektívna, očakávam, že po prijatí a po schválení takýchto zákonov budete postupovať obdobne, nehovoriac o tom, že aký je cieľ trinásteho dôchodku, no a aký je cieľ tohto zákona, na základe ktorého sa majú odvolávať ľudia z funkcií.
Na záver chcem skonštatovať, že nie sú splnené podmienky na skrátené legislatívne konanie. Naopak, môžeme ohroziť základné ľudské práva terajších riaditeľov úradov práce a sociálnych vecí, ktorí boli do funkcie vybratí výberovým konaním a nie ako politickí nominanti strán.
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

12.5.2020 o 15:08 hod.

JUDr.

Ján Richter

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:15

Marián Saloň
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán podpredseda. Vážený pán poslanec, budem reagovať na vás v tej časti, ako ste spomínali, že sa nebudete vyjadrovať k tej časti, ktorá obsahuje zákon 281. My sme dnes pred začatím schôdze Národnej rady mali výbor pre obranu a bezpečnosť, kde sme sa tomuto skrátenému legislatívnemu konaniu venovali, a ja som tam jasne svoje výhrady, konštruktívne výhrady k pánovi ministrovi mal, kde som mu povedal, že v časti zákona o ozbrojených silách, ak by sa hlasovalo o ňom samostatne, tak by si predpokladám tvrdiť, že by nemal nikto z nás problém zahlasovať za tento zákon, a by mu to prešlo rovnako, ako prechádzali zákony pánovi ministrovi Krajniakovi. Takže, ale, bohužiaľ, do článku II sa dostal zákon o štátnej službe, ktorý ale s COVID-19 nemá absolútne nič spoločné, ako ste to spomínali vo svojom vystúpení. V časti zákona 281, áno, dá sa to odôvodňovať COVID-19, pretože sú tam veci, ktoré sú tam pomenované, vecné veci. Vzhľadom k tomu, ak dochádza k prepusteniu profesionálneho vojaka v čase, keď sa zvýši stupeň nasadenia ozbrojených síl, v takom momente sa zastavujú tieto lehoty a jednoducho, aj keď je zlý vojak, nevieme ho prepustiť, pretože tie lehoty stoja. Čiže v tom odborne sa dá súhlasiť, len fakt, že toto je zlomenie legislatívneho procesu cez koleno. A využijem aj prítomnosť pána podpredsedu vlády pre legislatívu, to je jeho agenda, nech sa pozrie v programovom vyhlásení v časti legislatíva na to, že čo tam je napísané, že akým spôsobom chcete predkladať zákony. A jedným, jeden z hlavných bodov, ktorý tam máte, je, že nebudete dávať tzv. prílepky k zákonom. Takže ďakujem veľmi pekne za slovo.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.5.2020 o 15:15 hod.

Ing. PhD.

Marián Saloň

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:17

Jarmila Halgašová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Ja len veľmi krátko. Zákon o štátnej službe č. 400, neviem z ktorého roku, tak riešil ukončenie štátnozamestnaneckého pomeru a teda ukončenie pracovno-právneho vzťahu okamžitého. Žiaľ, SMER, to ste boli práve vy, ktorí ste vlastne zabetónovali aj svojich politických nominantov. Čiže vlastne teraz touto novelou sa dostáva do pôvodného stavu tak, aby sa mohli, mohli ukončiť pracovné pomery s tými ľuďmi, ktorí sú priamo nominovaní ministrom. Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.5.2020 o 15:17 hod.

Ing.

Jarmila Halgašová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:18

Ján Richter
Skontrolovaný text
Ďakujem pekne. Budem skôr na pani poslankyňu reagovať a veľmi stručne. Pani poslankyňa, ak je hento pravda, čo hovoríte, tak prečo riešite odstránenie problému protiústavnou, protizákonnou cestou? Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.5.2020 o 15:18 hod.

JUDr.

Ján Richter

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 15:18

Milan Krajniak
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán poslanec Richter, vecne sa vyjadrím k tomu, čo ste hovorili v rozprave, potom o samotnom zákone, ale chcel by som povedať jednu vec, ktorú podľa mňa ani vy určite nechcete brániť alebo nejakým spôsobom obhajovať. My sa sme stretli viacerí kolegovia v novej vláde s tým, že v našich rezortoch, aj ja som sa s tým stretol osobne, v podriadených organizáciách alebo priamo na ministerstvách sme stretávali, s prepáčením, ožratých ľudí. A podľa zákona o štátnej službe nemôžme týchto ľudí postaviť ani mimo službu. Tí ľudia sú častokrát v riadiacich funkciách, dokonca v riadiacich funkciách, ktorí majú na starosti zabezpečenie krízového manažmentu a distribúciu a ďalšie záležitosti súvisiace s pomocou, ktorú poskytujeme zariadeniam sociálnych služieb, ochranné pomôcky distribuujeme a ďalšie veci. Ja jednoducho nechcem byť zodpovedný za to, a s tým sa teda stretli viacerí kolegovia, za normálnych okolností sú to, povedal by som, výnimočné prípady a vieme to dva mesiace riešiť, že čo s tým zamestnancom urobíme. Ale teraz na to nemáme čas ohrozovať ľudí. Takže ja si myslím, že aj v tejto časti, ktorá sa týka zákona o štátnej službe, je to skrátené legislatívne konanie odôvodnené, lebo my tým chránime životy a zdravie občanov, aby nám jednoducho takíto ľudia nerobili paseku. To je k skrátenému legislatívnemu konaniu. Vecne k tomu, čo ste spomenuli, sa vyjadrím v rozprave v prvom čítaní.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

12.5.2020 o 15:18 hod.

Bc.

Milan Krajniak

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video